برگزیده ها
آورده متقاضیان مسکن مهر نباید صرف آماده‌سازی پروژه‌ها می‌شد/ تحمیل هزینه‌هایی که در قرارداد انبوه‌سازان نیست

مازندمجلس: عضو هیأت مدیره انبوه سازان مسکن با تاکید بر اینکه اختصاص آورده متقاضیان برای آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است، گفت: سازنده‌ها نباید چوب مدیریت در شهرهای جدید را بخورند.

مازندمجلس:ایرج رهبر ، با اشاره به اینکه بعد از اظهارات بنده در خصوص اینکه نباید آورده متقاضیان صرف آماده‌سازی زمین شود مدیران شهر جدید پردیس گلایه‌‌مند شدند، گفت: قطعا اگر طرح تهاتر اجرا می‌شد به نفع متقاضیان مسکن مهر بود و باز هم تاکید می‌کنم که نباید آ‌ورده متقاضیان صرف آماده‌سازی زمین‌های 99 ساله که زمین‌های دولتی است شود.

وی با اشاره به اینکه به نوعی اظهارات بنده منعکس داده شد که انبوه‌سازان قصد افزایش قیمت دارند افزود: براساس دستورالعمل شماره 3 در دی ماه 92 مبلغ 128 هزار تومان به هر متر مربع واحد مسکن مهر پردیس تعلق گرفت و قیمت ساخت هر متر را در قرارداد منعقد شده به 373 هزار تومان افزایش داد.

رهبر خاطرنشان کرد: از همان تاریخ تاکنون هیچ مبلغی به این قیمت درج شده در قرارداد اضافه نشده است اما متاسفانه شرکت عمران درخواست‌های جدیدی که به هیچ وجه در قرارداد ذکر نشده است را از قبل انبوه‌سازان تامین می‌کند.

عضو عیان مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گفت: درخواست شرکت عمران از سازندگان این است که انبوه‌سازان درب‌های ضد سرقت و اعلان حریق در واحدهای مسکونی مهر نصب کنند این در حالی است که این موارد قطعا به سازندگان هزینه اضافی تحمیل خواهد کرد.

رهبر با تاکید بر اینکه انبوه‌سازان هم علاقمند هستند که این موارد اضافه شده را در ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر اجرا کنند تا امنیت در واحدهای ساخته شده بالا برود،گفت: به هر حال این موارد باعث می‌شود در هر متر بیش از 60 هزار تومان به قیمت تمام شده ساخت اضافه شود.

به گفته وی، علی‌رغم این موارد ذکر شده تاکید ما این است که سازنده نباید چوب مدیریت انجام شده در شهرهای جدید را بخورد چرا که حال که سقف تسهیلات به 40 میلیون تومان افزایش یافته نباید از متقاضیان پول اضافی دریافت شود.

شرکت عمران شهر پردیس در پاسخ به مصاحبه چند روز پیش رهبر عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان که اعلام کرده بود "با اجرا نشدن طرح تهاتر که از سوی انبوه‌سازان در سال‌های گذشته مطرح شد قطعاً هیچ اجحافی در حق متقاضیان نمی‌شد بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم نباید آورده متقاضیان صرف آماده‌سازی زمین‌های 99‌ساله می‌شد" جوابیه ای به خبرگزاری فارس ارسال کرد.

شرکت عمران شهر جدید پردیس در واکنش به این مصاحبه اعلام کرد که با گذشت 4 سال از انعقاد قرارداد با انجمن انبوه سازان برای ساخت مسکن مهر متأسفانه جز بهانه جویی و تقاضای مکرر افزایش قیمت ها چیزی دیده نشده است.

م

انبوه‌سازان متقاضیان نباید قرارداد موارد پردیس عمران تومان افزایش اینکه آماده‌سازی آورده اضافه انبوه سازان انجمن زمین‌های واحدهای مدیره می‌شد تاکید مصاحبه سازندگان اضافی اعلام تهاتر گفت‌وگو تحمیل خبرگزاری اشاره اظهارات