برگزیده ها
تشکیل 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور

مازندمجلس: بوشهر- ایرنا، معاون مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در سال 95 با ساماندهی و تشکیل 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور به هر کدام تسهیلاتی تا سقف 150میلیون ریال پرداخت کرد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، علی اصحابی روز دوشنبه در نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات صندوق های خرد محلی در روستای بویری بوشهر افزود: تقویت صندوق های خرد محلی برای تقویت تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی به عنوان ارکان تولید و اشتغال، از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید است.
وی ادامه داد: شناخت و بکارگیری مجموعه منابعی که در روستاست و تشویق روستائیان بویژه قشر بانوان با شکل گیری صندوق های خرد و حمایت و تقویت صندوق ها می تواند تحولی در توسعه اشتغال محلی و روستایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باشد.
اصحابی بیان کرد: خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال زایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چند سال اخیر برابر طول عمر دولت های نهم و دهم بوده است.
معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: روند حمایت صندوق از این صندوق های خرد برای ارائه خدمات بیشتر به اعضا همچنان با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت تا فعالیت صندوق ها و توسعه کسب و کار در روستاها بیشتر رونق گیرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: از 600 صندوق خرد زنان روستایی که در سال 95 در سطح کشور تشکیل و حمایت شد 30 صندوق سهمیه استان بوشهر بود که 480 فقره تسهیلات به این صندوق ها پرداخت شد.
مرتضی شهبازی افزود: این صندوق ها که در روستاها توسط بانوان تشکیل شد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، خدمات و تولیدات خانگی فعالیت می کنند که بیشترین حوزه فالیت آنها در زمینه صنایع دستی محلی است.
وی یادآور شد: اعضای صندوق و کارآفرینان روستایی بیش از هر چیز نیازمند خلاقیت در تولید، عرضه و یافتن روشهای موثر بازاریابی هستند که باید با توجه به علاقه مند بودن تولیدکنندگان بیش از هر چیز به این مقوله پرداخت.
مدیر صندوق کارآفرین امید در دشتستان گفت: طبق تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با صندوق خرد زنان روستایی در سال 95 برای تقویت و حمایت از فعالیت های زنان روستایی و بانوان کارآفرین ایجاد 600صندوق خرد در کشور در دستور کار قرار گرفت که از 30صندوق سهیمه استان بوشهر 24صندوق در روستاهای دشتستان تشکیل شد.
کیمیا کوهکن افزود: با همت، تلاش و علاقه بانوان روستایی شهرستان دشتستان پس از تشکیل و آغاز فعالیت صندوق ها به هر صندوق تسهیلات با بهره کم 4 درصد تا سقف 150میلیون ریال پرداخت شد.
روستای بویری از توابع شهرستان دشتستان است.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

صندوق روستایی تشکیل کارآفرینی حمایت فعالیت تقویت دشتستان بانوان بوشهر افزود استان پرداخت خدمات بیشتر تولید اشتغال علاقه صنایع کارآفرین اعتبارات شهرستان توسعه تسهیلات ادامه اصحابی روستاها روستای بویری