برگزیده ها
زمینه بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی  برای شاغلان در خارج فراهم شد

مازندمجلس: تهران-ایرنا-رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران گفت : زمینه های بهره مندی افراد شاغل خارج از کشور از مزایای بیمه تامین اجتماعی با امضای تفاهمنامه بین این تشکل و سازمان مزبور، فراهم شد .

مازندمجلس: به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،'حسن کرباسی' افزود: امضای سند همکاری یاد شده امکان آن را فراهم می سازد تا افراد شاغل در خارج از کشور یا افراد در حال اعزام به خارج، بتوانند با دریافت معرفی نامه از مراکز کاریابی خارجی دارای پروانه فعالیت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به مراجعه به شعب منتخب سازمان تامین اجتماعی برای طی مراحل بعدی اقدام کنند.
به گفته وی، مراجعه کنندگان پس از ثبت نام و دریافت رمز مربوطه با پرداخت ماهانه 14 درصد حق سهم کارگر و 2 درصد حق بیمه که دولت در این طرح پرداخت خواهد کرد، از مزایای قانونی تامین اجتماعی برای آینده خود بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، بیمه شاغالان خارج از کشور یکی از وعده های سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید بود که تحقق یافت.
پیش از این اعلام شد حداکثر سن پذیرش درخواست برای ایرانیان خارج از کشور در زمان ثبت تقاضای بیمه تامین اجتماعی، 50 سال تمام و حداقل هم ١٨ سال است.
تمامی ایرانیان خارج از کشور اعم از شاغل یا غیر شاغل که فاقد نظام بیمه ای نزد سازمان های بیمه گر اجتماعی باشند، می توانند متقاضی بیمه تامین اجتماعی شوند.
چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.
پذیرش درخواست آن عده از متقاضیانی که قبل از تاریخ ارایه تقاضا حداقل دارای 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند و از اعمال شرایط سنی مزبور معاف خواهند شد.
سازمان تامین اجتماعی موظف است حداکثر ظرف مدت 2 ماه از تاریخ ثبت تقاضا، استحقاق یا نداشتن استحقاق متقاضی را بررسی و نتیجه را اعلام کند و متقاضی نیز ظرف مدت یکماه نسبت به امضا قرارداد و پرداخت حق بیمه مربوطه باید اقدام کند.
ایرانیان خارج از کشور با پرداخت حق بیمه می توانند از مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برخوردار شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9123 ** 1559 ** خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار: حسین عضدی فسا

اجتماعی تامین پرداخت متقاضی تقاضا ایرانیان پذیرش ایرنا درخواست حداقل سابقه اقتصادی استحقاق تاریخ حداکثر توانند مربوطه وزارت تعاون گزارش فراهم مزایای افراد دریافت کاریابی اقدام مراجعه دارای اعلام