برگزیده ها
سلام ویژه مرا به آیت‌الله خامنه‌ای و آقای روحانی برسانید

مازندمجلس: وزیر امور خارجه در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان با رییس جمهور ترکمنستان دیدار کرد.

مازندمجلس: وزیر امور خارجه در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان با رییس جمهور ترکمنستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عشق‌آباد، در این دیدار قربانقلی بردی محمداف ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه گفت: در قرون متمادی ترکمنستان و ایران روابط دوستانه و برادرانه داشته‌اند و این روابط روز به روز بیشتر شده است. 

او با بیان اینکه سال‌های زیادی است که دو کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روابط خوبی داشته‌اند، اظهار داشت: مذاکرات و گفت‌وگوهای دو طرف در این زمینه‌ها پرثمر بوده است. 

رئیس جمهور ترکمنستان تاکید کرد: از جنابعالی می‌خواهم سلام ویژه مرا به آقای روحانی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برسانید. 

محمدجواد ظریف در این دیدار تصریح کرد: از اینکه فرصتی به بنده دادید به حضور شما برسم سپاسگذاری می‌کنم و سلام گرم آقای روحانی و تبریکات ایشان را به مناسبت انتخاب مجدد جنابعالی در انتخابات با شکوه ریاست جمهوری را به شما ابلاغ می‌کنم. 

او افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با شما فرمودند ما باهم خویش و قوم هستیم و ما در ترکمنستان احساس می‌کنیم در خانه برادران خود هستیم. 

وزیر امور خارجه با بیان اینکه روابط بسیار گسترده دو کشور همواره به نفع مردم دو کشور و صلح و ثبات در منطقه و جهان است که با سیاست عاقلانه و مدبرانه جنابعالی مبتنی بر بی‌طرفی رنگ و بوی خوبی گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال بیست و پنجمین سالگرد روابط دو کشور را جشن می‌گیریم و فرصت خوبی بود برای اینکه بار دیگر به ترکمنستان سفر کنم و زمینه را برای بیست و پنج سال روابط دوستانه دیگر فراهم کنم. 

ترکمنستان روابط دیدار اینکه خارجه جمهور جنابعالی هستیم داشته‌اند می‌کنم دوستانه ریاست آیت‌الله خامنه‌ای روحانی برسانید جمهوری