برگزیده ها
آیین‌نامه‌های جدید در حوزه چاپ تدوین می‌شود
مازندمجلس: آیین‌نامه‌های جدید در حوزه چاپ تدوین می‌شود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهمن‌ماه 1395 تفاهمنامه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد. بر اساس این تفاهمنامه بخش فنی و واردات دستگاه‎های چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال یافت و محتوای موارد چاپی نیز در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی ماند.
 
به گفته محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییرات تکنولوژیک، تنوع چاپی بر روی انواع سطوح، کاربرد در صنایع مختلف و گسترش دستگاه‌های چاپی از جمله اهداف انعقاد این تفاهمنامه به شمار می‌آیند.
 
برازش درباره روند اجرایی شدن این تفاهمنامه به روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: از بهمن‌ماه سال گذشته روند بازنگری آیین‌نامه‌ها آغاز و نمایندگانی از سوی دو وزارتخانه برای تشکیل کارگروه تخصصی به منظور تدوین آیین‌نامه‌های جدید، اصلاح برخی قوانین و سرعت‌بخشیدن به اجرای مفاد تفاهمنامه معرفی شدند.

وی توضیح داده است که «در نخستین جلسه این کارگرو که یکشنبه (27 فروردین) با حضور نمایندگان دو وزارتخانه، نماینده اتاق اصناف، نمایندگان اتحادیه چاپخانه‌داران و انجمن سازندگان کاغذ و مقوا برگزار شد، درباره اصلاح بند 16 ماده 2 قانون اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مواد 17 و 18 آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته بحث و تبادل‌نظر شد. همچنین در این جلسه مقرر شد پیشنهادهای اصلاحیه بندهای آیین نامه در جلسه آینده شورا و با حضور دو وزیر تقدیم شود.»
 
در این جلسه محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هوشیار فقیهی، ایرج استاد علینقی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران، معاون اتاق اصناف، بیژن تقوی‌نژاد، نماینده انجمن کاغذ و مقوا، علی محمد اسفندیاری، معاون دفتر صنایع سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سهرابی از دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسن فکری، معاون معاون امور آموزشی و پژوهشی حضور داشتند.
وزارت ارشاد اسلامی فرهنگ تفاهمنامه معاون تجارت نماینده نمایندگان اصلاح وزارتخانه اصناف چاپخانه‌داران درباره اتحادیه انجمن همچنین برازش تدوین آیین‌نامه‌های برگزار کارگروه بهمن‌ماه محمودرضا صنایع مدیرکل نخستین اهداف