برگزیده ها

مازندمجلس: محمود احمدی نژاد فرد زیرکی در سیاست بازی است ؛ لااقل خودش اینگونه فکر می کند . او وقتی کاری را انجام می دهد برای بعد از آن هم پلن و طرح خود را آماده یم کند . او بی گدار به آب نزده ؛ از همان اول هم می خواست نامزد انتخابات شود ؛ نه در این چند ماهه ؛ بلکه از همان روز که دست به دست با روحانی پاستور را ترک کرد.

مازندمجلس: همه چیز طبق برنامه پیش رفت. سکوت کرد؛ مشایی را از نظرها دور نگه داشت. با الهام خود را مغموم و پشیمان از اشتباهاتش شهر به شهر به شهر چرخید و حرف هایی زد که خیلی از حامیان سابق دوباره چشم به او دوختند.

حالا زمان این بود که به یاد روزهای ماضی کارناوال خیابانی راه بیاندازد . توانش را نداشت؛ نهایتا مسجد پر می کرد. آنهم در روزهای مناسبتی و شلوغ. همین هم بد نبود، برای کسی که می خواست دیده شود. 

خیلی ها می گویند او انتظار نداشت در ادامه فعالیت هایش نهی شود . اما برخی دیگر هم هستند که معتقدند او با تعمد به گونه ای پیش رفته که با این مساله مواجه شود. روشن ترش این است که محمود احمدی نژاد می دانسته که تاییدش در شورای نگهبان خیلی بیشتر ازآنچه تصور میشود سخت و ناممکن است . پس به شکلی دیگر برنامه ریزی کرده است .

او خود را برای انجام کاری که طرح آن را از مدت ها پیش آماده کرده مهیا می کند . 

امروز دو تن از اصولگرایان حرف های مهمی در این رابطه زده اند : امیر محبیان گفته است :« تایید یا عدم تایید احمدی‌نژاد را نباید به مقام رهبری پیوند زد. این کار درستی نیست. شورای نگهبان بنا بر وظایفی که به عهده دارد، کار خود را انجام می‌دهد و برای این کار محاسباتی دارد که با توجه به آن عمل می‌کند. اما احتمالاتی را می‌توان در نظر گرفت. مثلا شورای نگهبان بقایی را رد صلاحیت کند اما احمدی‌نژاد بماند، آن هم چه ماندنی! اگر بقایی تایید شود و احمدی‌نژاد تایید نشود، پرسش برانگیز خواهد بود. اگر صلاحیت هر دو رد شود، فضای نامشخصی ایجاد خواهد شد که در آن صورت واکنش احمدی‌نژاد برای اهل تحلیل دیدنی و قابل مطالعه خواهد بود.» صفار هرندی هم گفته است :« احمدی‌نژاد خود را در معرض شورای نگهبان قرار نمی‌دهد و باید خود را از این مخمصه نجات دهد چراکه گزینه رد صلاحیت برای این فرد به معنای پایان کار اوست اما اگر به این مرحله نرسد در آینده فرصت تغییر و بازگشت وجود خواهد داشت.»

در این میان اما خبرهای تازه ای آمده است. برخی از منابع گفته اند که احمدی نژاد یک پلن برای رد صلاحیت احتمالی خود آماده کرده است. 

این منابع گفته اند که احمدی نژاد از همین حالا خود را برای درخواست حکم حکومتی آماده کرده است . او در تلاش برای ماندن در عرصه قدرت وارد چنین فازی خواهد شد ؛ این به احتمال زیاد خود را برای چنین اقدامی آماده می کند . باید چند روز صبر کرد .
احمدی‌نژاد نگهبان آماده تایید صلاحیت شورای احمدی منابع حکومتی برنامه روزهای بقایی