برگزیده ها

مازندمجلس: آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم رعایت اصول اخلاقی در رقابت های انتخاباتی، کثرت تعداد ثبت نام کنندگان فاقد صلاحیت کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را موجب وهن دانست و از مجلس محترم و شورای محترم نگهبان خواست که این مشکل را رفع کنند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تسلیت به خانواده حادثه دیدگان سیل اخیر در استان‌های غرب و شمال غرب کشور و ابراز همدردی با آنان تصریح کرد: بلایای طبیعی در همه جای دنیا وجود دارد و نمی توان توقع داشت که هیچ گاه چنین حوادثی رخ ندهد اما نقش عامل انسانی در پیشگیری و امداد را نباید فراموش کنیم. بر همین اساس  از همه دستگاه‌های مسئول و بویژه ستادهای مدیریت بحران در استان های درگیر حادثه می‌خواهیم تمام همت خود را مصروف کمک به خسارت دیدگان کنند تا بلکه بخشی از آلام دردمندان این حادثه کاسته شود.

 مردم نباید انتظار داشته باشند همه امور توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود

رئیس دستگاه قضایی همچنین اظهار کرد: ارزش و اثر کمک‌های مردمی از کمک های دولتی کمتر نیست و مردم نباید انتظار داشته باشند همه امور توسط دستگاه های اجرایی انجام شود لذا امیدواریم همه  هر چه در توان دارند از باب گشایش رحمت الهی برای خود و همنوعانشان در این حادثه کمک کنند تا ان شاءالله همگی از این آزمون الهی که قطعا عنایت و رحمت خداوند را در پی خواهد داشت سربلند بیرون بیاییم.

امنیت مثال زدنی کشور، مرهون تلاش نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی است

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، این روز را به همه نیروهای مسلح خصوصا ارتش سرافراز تبریک گفت و خاطر نشان کرد: امنیت مثال زدنی کشور، مرهون تلاش نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی است. از خداوند می خواهیم که به همه این عزیزان توفیق، تایید، سداد، بهروزی و فرجام نیک عنایت فرماید.

تخریب رقبا فاقد مجوز شرعی و قانونی است

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر بر لزوم رعایت اصول اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالارانه دینی است و این ساختار اقتضا می کند که در همه شئون آن بر مبنای دین و اخلاق عمل شود. بر همین اساس، دروغ، افتراء و تهمت آنچنانکه در مثل جریان رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا شاهد بودیم هیچ جایگاهی در نظام سیاسی ما ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه تخریب رقبا فاقد مجوز شرعی و قانونی است اظهار کرد: انتقاد از روش ها و عملکرد مسئولان بحث دیگری است اما این انتقادات نباید رنگ تخریب، افتراء و توهین به خود بگیرد.

مجلس و شورای نگهبان مشکل کثرت داوطلبان کاندیداتوری را حل کنند

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به کثرت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری و خیل ثبت نام کنندگان فاقد صلاحیت، تصریح کرد: مجلس محترم و شورای محترم نگهبان می توانند لوازم آنچه را که در قانون اساسی بعنوان شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است تعیین کنند و حداقل هایی را در نظر بگیرند تا هر کسی با هر شرایطی نتواند اینگونه ثبت نام کند زیرا این نحوه ثبت نام ها خود موجب وهن است.

آیت الله آملی لاریجانی بر لزوم تدوین قانونی منطبق با مفاد قانون اساسی و در تراز جمهوری اسلامی برای شرایط ثبت نام کنندگان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس و شورای نگهبان تاکید کرد.

لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات

رئیس قوه قضاییه همچنین با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی و نظارتی بویژه شورای نگهبان که نقش نظارتی بی بدیلی در انتخابات دارد و همچنین قوه قضاییه که مسئولیت پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی را عهده دار است باید بدانند که مسئولیت بسیار سنگینی دارند و بر همین اساس همگی باید تلاش کنیم که مانند دوره های قبل، انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود زیرا چنین انتخاباتی است که می تواند اقتدار ملی ما را برای دفع توطئه های دشمن تقویت کند.

همنوایی برخی در داخل با دشمنان در حمله به قوه قضاییه موجب تاسف است

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افزایش هجمه ها به دستگاه قضایی تصریح کرد: چند سالی است که قوه قضاییه به شدت مواجه با هجمه های دشمن و متاسفانه برخی افراد در داخل است. البته ما به توصیه حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام وقتی می بینیم که دستگاه قضایی با هجمه های زیادی از سوی دشمن مواجه می‌شود، می فهمیم که مسیر را درست طی کرده و در برخورد با مفاسدکار خود را درست انجام داده ایم منتهی آنچه باعث تاسف است، همنوایی بلکه هماهنگی بعضی افراد در داخل با این قبیل حملات دشمن است.

رئیس دستگاه قضایی تاکید کرد: البته چنین رویکردهایی موجب می شود که قوه قضاییه در مقابله با فساد، نفوذ و فتنه، قاطع تر از گذشته عمل کند و اعتقاد داریم اگر قوه قضاییه این چنین همانند سدی مقابل نفوذ دشمن نمی ایستاد یا دست چپاولگران و رانت خواران را از بیت المال قطع نمی کرد این قدر آماج حملات قرار نمی گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ما در صحت راه خود شکی نداریم اما متاسفیم که عده‌ای با فریبکاری و به کار بستن ابزارهای نخ نما شده به میدان می آیند و علیه قوه قضاییه شعارهایی را مطرح می کنند. البته این حرف ها و فریب ها پس از چند روز بر همگان آشکار می شود کما اینکه در مورد حساب های قوه قضاییه حرف‌های خلاف و سخیفی زدند که بعداً کذب ادعاهایشان ثابت شد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم ایستادگی مسئولان عالی قضایی در برابر این قبیل حملات و عدم عقب نشینی در انجام وظایف قانونی خاطر نشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی نیز بدانند که مردم این کشور و مسئولانش در مقابل هجمه هایی از این دست عقب نشینی نخواهند کرد چنان که در طول بیش از 38 سال گذشته انقلاب این موضوع را تجربه کرده اند.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق دهد تا آن چه را وظیفه خود می دانیم در مسیر خدمت به مردم انجام دهیم و از ملامت ملامت کنندگان نیز نهراسیم تا ان شاءالله از این طریق رضایت خداوند را کسب کنیم که این خود بالاترین عبادت است.
قضاییه جمهوری لاریجانی انتخابات قضایی دستگاه اسلامی نباید تاکید انتخاباتی قانونی تخریب همچنین خداوند ریاست تصریح نگهبان حادثه شورای سخنان نیروهای حداکثری کنندگان اشاره البته مسئولان دشمنان همنوایی افتراء کاندیداتوری اجرایی حملات اساسی محترم قانون برخورد گذشته انقلاب مقابل نشینی ملامت افراد مواجه نظارتی مسئولیت داوطلبان بدانند شرایط توفیق انتظار باشند اظهار امیدواریم بویژه دستگاه‌های توهین دیدگان پیشگیری دارند شاءالله بگیرد دیگری رقابت‌های استآیت انتقادات عنایت امنیت مرهون اینکه