برگزیده ها
توسعه توان رزمی و دفاعی و افزایش قدرت بازدارندگی مورد انتظار فرماندهی معظم کل قوا است

مازندمجلس: دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: امروز بیش از گذشته توسعه توان رزمی و دفاعی و تلاش برای افزایش قدرت بازدارندگی ناشی از توان سخت افزاری در کنار بصیرت انقلابی و دینی مورد انتظار فرماندهی معظم کل قوا از نیروهای مسلح انقلابی ارتش و سپاه است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، در پیامی فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به فرماندهان و پرسنل ارتش تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: بی شک نام‌گذاری این روز به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی از جمله ابتکارات و دور اندیشی‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران بود ه است، که علاوه بر آنکه مبین اهمیت و جایگاه خاص ارتش در نظام جمهوری اسلامی ایران و در دفاع از کشور است به مرور زمان و در حوادث و برهه های حساس انقلاب بویژه در امتحان بزرگ هشت ساله دفاع مقدس جلوه‌ای نو از ارتشی انقلابی و اسلامی به این بخش از نیروهای مسلح در اذهان عموم بخشید.
صفوی در این پیام با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح در ارتقاء آمادگی‌های دفاعی و تقویت توان بازدارندگی در برابر دشمنان، تاکید کرده است: علیرغم تمام ناآرامی‌ها و ناامنی‌های منطقه که ناشی از تولید بحران  توسط نیروهای فرامنطقه‌ای و سیاسیت افزایش تنش و درگیری در منطقه است، عملکرد نیروهای مسلح در تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران در سطح فراتر از انتظار قرار دارد و این موضوع حکایت از آن دارد که بمانند سابقه هشت سال دفاع مقدس هر جا که نیروهای انقلابی و اثرگذار در وفاق و وحدت در برابر دشمن صف واحد کشیده‌اند آنجا پیروزی ازآن جبهه حق بوده است و امروز توان بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده اقتدار و مجاهدت و تلاش های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

در این پیام تاکید شده است: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران هم افزایی قدرت میان ارتش دلاور و سپاه سلحشور است و استراتژِی اتحاد مابین نیروهای مسلح علاوه بر آنکه باعث بروز هم افزایی قدرت و تاثیر گذاری این دو نیروی انقلابی بر یکدیگر گردیده موجبات گسترش آمادگی‌های دفاعی کشور را نیز فراهم آورده است.
صفوی در ادامه  این پیام با اشاره به ضرورت تجهیز نیروهای مسلح به سامانه های دفاعی و امنیتی گفت: توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دانش بومی تولید تجهیزات و سخت افزارهای دفاعی توسط نیروهای مومن و جوانان اثر گذار این مرز و بوم است و پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس ملت ایران نشان داد که تنها نیروهای مسلح قدرتمند می‌توانند از مرزهای جمهوری ایران در برابر هرگونه تهدیدی صیانت نمایند و توان بازدارندگی نیروهای مسلح  مانند سدی محکم در برابر فکر هرگونه تهدید و تجاوزی قراردارد.
در این پیام تاکید شده است: امروز بیش از گذشته توسعه توان رزمی و دفاعی و تلاش برای افزایش قدرت بازدارندگی ناشی از توان سخت افزاری در کنار بصیرت انقلابی و دینی مورد انتظار فرماندهی معظم کل قوا از نیروهای مسلح انقلابی ارتش و سپاه است.
وی در پایان با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از فضای امن ایجاد شده توسط نیروهای مسلح گفت: بزرگترین پشتوانه نیروهای مسلح حضور نیروهای بسیجی و پیوستگی ملت با نیروهای مسلح است.

نیروهای جمهوری اسلامی دفاعی بازدارندگی انقلابی برابر تاکید افزایش اشاره انتظار تولید افزایی هرگونه ضرورت منطقه امروز آمادگی‌های نیروی علاوه سرلشکر توسعه فرماندهی