برگزیده ها

مازندمجلس: شهردار تهران گفت: کشور ما امروز دچار یک چالش بزرگ مدیریتی است و در مدیریت کشور روحیه تحول وجود ندارد و این مدیریت، نشسته، خسته و بسته است.

مازندمجلس: محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 101 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و حمل و نقل شهرداری منطقه 15 تهران، اظهار داشت: عید ملی ما در 12 فروردین بود و در این روز جمهوری اسلامی ایران با آرای مردم شکل گرفت.

وی افزود: ما در سال 58 در 12 فروردین این سال، این نظام مقدس را انتخاب کردیم و 2 هدف بزرگ داشتیم که این کشور در سایه اسلام و در سایه قرآن و عترت باشد تا دست همه آنهایی که خارج از اسلام هستند، از این کشور دور شود.

وی افزود: بنا بر بیانات حضرت امام(ره)، مردم باید در سرنوشت کشور اثرگذار باشند و سرنوشت خودشان دست خودشان باشد و در ساز و کار نظام دخیل باشند و سرنوشت خود را انتخاب کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید توجه به قشر محروم و مستضعف جامعه سرلوحه نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: حضرت امام(ره) فرمودند یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهیم؛ باید بیشترین توجه و تحول در هر مسیری توجه به محرومین و مستضعفین و حاشیه‌نشین‌ها باشد و تمامی مردم بتوانند در کنار یکدیگر زندگی خوب و رفاه اجتماعی داشته باشند.

وی گفت: روزی که بنده توفیق خدمت در شهرداری پیدا کردم اولین نکته‌ای که در دی‌ماه سال 84 گفتم این بود که تعهد می‌دهم نگذارم فاصله بین شمال و جنوب شهر بیشتر شود در صورتیکه دیگران نیز این وعده را داده بودند ولی هرچه می‌گذشت فاصله شمال و جنوب شهر بیشتر می‌شد.

وی افزود: آن روز عهد کردم که این فاصله بیشتر نشود ولی امروز شاهد آن هستیم که این فاصله کاهش یافته است. در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و خدماتی نیز هیچ موقع نگفته‌ایم تمامی مشکلات رفع شده است ولی لحظه‌ای برای خدمت کردن درنگ نکرده‌ایم.

وی افزود: برای دفاع از مظلومین، تا جایی که در توان داریم کار می‌کنیم و هیچ منتی نیز نیست.

وی گفت: ما در 12 فروردین ماه قول دادیم که مردم در سرنوشت و تصمیماتی که گرفته می‌شود تأثیرگذار باشند و این تصمیم‌گیری تنها در انتخابات نیست بلکه انتخابات یکی از مهمترین آنهاست.

شهردار تهران افزود: اینکه مردم آرای خود را بدهند و کنار بنشینند چه فایده‌ای دارد؟ قرار ما در 12 فروردین این بود که مردم با هر گرایش، قومیت، دین و مذهبی در سایه نظام جمهوری اسلامی باید در روند زندگی نقش ایفا کنند.

وی به حضور شورایاری‌ها و هیأت امناء در هر محله اشاره کرد و گفت: شورایاری‌ها و هیأت امنای محله کمترین عیب و نقص را نسبت به مأمورین دولتی دارند و بدون پاداشی به مردم خدمت می‌کنند.

قالیباف گفت: آنها حتماً از ما توضیح می‌خواهند و این حق آنهاست و به برکت آنها سازمان‌های خدمات دولتی در شهر پاسخگو هستند. البته هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم ولی مردم در تصمیم‌گیری‌های محله خود نقش دارند.

وی یادآور شد: زنجیره حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها رمز موفقیت است. مردم را در تصمیم‌گیری‌ها شریک نکردیم و بعد از اینکه رأی گرفتیم رهایشان کردیم و نگذاشتیم در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشند.

شهردار تهران گفت: این کشور، ظرفیت‌های زیادی در بعد مالی و اقتصادی دارد. چند روز قبل درباره افزایش ظرفیت‌ها گفتم و آن حرف بسیار دقیق بود که عده‌ای بر آن انتقاد کردند که البته انتقاد طبیعی است ولی عده‌ای تخریب کردند که آن منصفانه نیست؛ اگر از این حرف نیز برداشت اشتباهی کردند، اشکال ندارد. نکته مهم این است که کشور ما امروز دچار یک چالش بزرگ مدیریتی است و در مدیریت کشور روحیه تحول وجود ندارد و وقتی که مدیریت، خسته نشسته و بسته است و فقط افراد خاصی می‌آیند بنابراین با مشکلات فعلی مواجه خواهیم شد.

قالیباف افزود: وقتی که در قوه مجریه روحیه‌ای نیست طبیعی است شرایط اقتصادی ما، گرانی، بیکاری وجود داشته باشد.

وی افزود: یک عده هستند شغل ندارند و عده‌ای نیز شغل دارند، کاسبی ندارند که ثمره یک مدیریت ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم، گفت: مدیریت باید با خرد جمعی، تکیه بر نیروهای جوان تصمیم بگیرد و کار را پیش ببرد ولی این حوصله نیست که این چالش کشور است.

وی تأکید کرد: باید اجازه بدهیم مردم در همه سطوح در مسائل مدیریتی نقش داشته باشند و دولت بر اموری که مردم می‌توانند فعالیت کنند، دخالت نکند ولی هر روز می‌بینیم که دولت کارها را از مردم می‌گیرد و به عده قلیلی می‌دهد؛ نداشتن روحیه تحول علت عقب ماندگی است.

وی افزود: حال که در لحظات سرنوشت‌ساز هستیم و 29 اردیبهشت ماه نمایندگان خود را برای شورای شهر و قوه مجریه انتخاب می‌کنیم، این ملت برای کسانی که توان اجرایی و روحیه تحول و استفاده درست از ظرفیت‌های مادی را دارد افتخار آفرینی می‌کنند.

وی یادآور شد: حتماً توجه به فقرا و مناطق محروم اولویت ما است و در یک دوره 4 ساله موضوعات و چالش‌های مهمی مثل بیکاری، بی‌رونقی و مشکلات را ماه به ماه، گزارش‌های مثبت آن را ارائه دهیم تا به یک نقطه قابل قبولی برسیم و مردم از این فشارها خارج شوند.
افزود باشند مدیریت فروردین فاصله اینکه تهران سرنوشت قالیباف انتقاد اقتصادی روحیه بیشتر هستیم دارند تصمیم‌گیری‌ها مشکلات شهردار امروز عده‌ای اسلامی جمهوری مدیریتی یادآور البته مجریه حتماً بیکاری ندارند دولتی ظرفیت‌های طبیعی ندارد زندگی کردیم اسلام شهرداری فرهنگی نشسته اجتماعی خودشان محروم آنهاست شورایاری‌ها انتخابات می‌کنیم تمامی اشاره