برگزیده ها
چهار خودرو داخلی چهار ستاره گرفتند

مازندمجلس: تهران- ایرنا- گزارش ارزشیابی ملی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می دهد در اسفندماه گذشته خودروهای نیومزدا3، گرند ویتارا، کیاسراتو و ساندرو با اخذ چهار ستاره کیفی، بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را به خود اختصاص دادند.

مازندمجلس: بررسی خبرنگار ایرنا از آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (آی.اس.کیو.آی- ISQI) که امروز منتشر شد، نشان می دهد در اسفندماه پارسال 72 هزار و 666 دستگاه خودرو سبک تولید شد که 99 درصد از حجم تولیدات به خودروهای سواری و یک درصد دیگر به وانت ها اختصاص داشت.
خودروهای سبک تولیدی کشور در این ماه شامل 41 مدل خودرو در گروه سواری و 9 مدل در گروه سنگین بود.
در اسفندماه پارسال، وانت تندر با اخذ سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل در بخش وانت را به خود اختصاص داد.
در گروه خودروهای سنگین نیز، خودروهای کشنده ولوو FH500، کشنده ولوو FH460، کشنده اسکانیا G410 و کشنده اسکانیا R460 با اخذ چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه از آن خود کردند.
به گزارش ایرنا، در روش جدید ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی (روش آدیت ملی)، خودروها در 2مرحله استاتیک و دینامیک ارزیابی می شوند.
در مرحله استاتیک، خودرو از نظر عوامل ظاهری، فواصل، همسطحی و رنگ و در مرحله دینامیک، از نظر عملکرد همه سیستم های خودرو مانند ترمز، فرمان، سیستم های الکترونیکی خودرو و ... ارزیابی می شود.
در این روش، تمرکز بر ایرادهای ایمنی و اساسی خودروهاست؛ به گونه ای که در صورت بروز ایراد ایمنی یا اساسی، خط تولید خودروساز متوقف و از تحویل این خودروها به مشتری جلوگیری می شود.
همچنین ایرادهای مهم و عملکردی با نمره و وزن بالایی در ارزیابی ها لحاظ می شود.
نمرات نهایی و سطح کیفی هر خودرو با نشان ستاره در گزارش ها تعیین و منعکس می شود.
این روش مطابق استانداردها و رویه های جهانی و درک آن برای کارشناسان و عموم آسان است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9189*1961* گزارش: اسماعیل داودی* انتشار: مریم مسعود

خودروهای خودرو گزارش ستاره کشنده ارزیابی تولیدی کیفیت ایرنا سیستم مرحله ارزشیابی دینامیک ایرادهای اقتصادی اساسی ایمنی استاتیک اسکانیا سواری تولید پارسال اختصاص سنگین اسفندماه داخلی بالاترین خودروها