برگزیده ها
31 فروردین؛ آغاز ثبت‌نام بُن‌های خرید از نمایشگاه کتاب
مازندمجلس: 31 فروردین؛ آغاز ثبت‌نام بُن‌های خرید از نمایشگاه کتاب به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برای سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبلغ 164 میلیارد ریال بُن خرید کتاب در نظر گرفته شده است. از این مبلغ، 80 میلیارد ریال به دانشجویان و طلاب، 24 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان، یک میلیارد ریال برای استادان حوزه و دانشگاه اختصاص دارد.
 
مهدی اکرمی، مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر درباره زمان ثبت‌نام این گروه از مخاطبان گفت: دانشجویان از 31 فروردین تا سوم اردیبهشت، دانش‌آموزان از دوم تا پنجم اردیبهشت و استادان دانشگاه‌ها از پنجم تا هفتم اردیبهشت می‌توانند برای تهیه بُن‌کارت خرید کتاب اقدام کنند.
 
اکرمی با بیان اینکه بُن‌‌ خرید کتاب دانشجویان به صورت کارت‌های 100 هزار تومانی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، گفت: از این مبلغ، 40 هزار تومان توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و 60 هزار تومان از سوی شخص دریافت‌کننده کارت پرداخت می‌شود.

مبلغ بُن‌کارت‌های استادان، اعضای هیئت علمی و مدرسان حوزه نیز 250 هزار تومان است. اکرمی در این باره اظهار کرد: 75 هزارتومان از این مبلغ به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارتخانه و 175 هزار تومان نیز توسط شخص دریافت‌کننده بن پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای دانش‌آموزان نیز بُن‌کارت‌های 50 هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

اکرمی با تأکید بر اینکه آمادگی صدور بُن‌کارت در نمایشگاه وجود دارد، بیان کرد: این موضوع بستگی به میزان یارانه‌ای دارد که توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

به گفته مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر، زمان توزیع بُن‌کارت‌ها برای دانشجویان از هفتم اردیبهشت، برای دانش‌آموزان استان تهران از نهم اردیبهشت و برای استادان نیز به‌تدریج از دهم اردیبهشت خواهد بود.
 
همچون سال گذشته بُن‌کارت‌های نمایشگاه صرفاً در طول برگزاری این رویداد عظیم فرهنگی اعتبار دارند و فقط از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان غرفه‌های ناشران قابل استفاده است. دانشجویان، دانش‌آموزان و استادان باید پیش از شروع فرایند ثبت‌نام بُن‌کارت خرید کتاب، راهنمای ثبت‌نام را به نشانی http://bon.tibf.it  مطالعه کنند.
 
همچنین متقاضیان پس از ثبت‌نام و تأیید هویت و پرداخت سهم برای دریافت بُن‌کارت باید شخصاً، و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت‌ نام انتخاب کرده‌اند و یا پیشخوان‌ها مراجعه کنند. کارت دانشجویی یا کارت طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه، مدارک مورد نیاز برای دریافت بُن‌کارت است.
 
هر فرد می‌تواند یکبار تقاضای بُن‌کارت داشته باشد. بُن‌کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود و افرادی که روش کارت مجازی را انتخاب می‌کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک ندارند بلکه می‌توانند با دریافت رمز و مراجعه به نرم‌افزار همراه شهر، برای دریافت اطلاعات بُن‌کارت خود اقدام کند.
بُن‌کارت ثبت‌نام اردیبهشت استادان دانش‌آموزان دانشجویان نمایشگاه فرهنگی میلیارد دریافت تومان اکرمی مراجعه پرداخت معاونت بُن‌کارت‌های وزارت صرفاً دریافت‌کننده ارشاد می‌توانند مسئول گرفته تهران دبیرخانه اجرایی اینکه اقدام نمایشگاه‌های تومانی