برگزیده ها
آرایش دختران زیبای آفریقایی با تیغ + عکس

مازندمجلس: دختران اتیوپیایی از سن 12 سالگی در مراسمی طبق رسوم سنتی «تیغ زنی» با زخم تیغ آرایش می‌شوند.

مازندمجلس:به گزارش جام نیوز به نقل از دیلی میل، دختران اتیوپیایی از سن 12 سالگی در مراسمی طبق رسوم سنتی «تیغ زنی» با زخم تیغ آرایش می‌شوند. آقای «لافورژ» عکاس این گزارش می‌گوید در مدرسه به این کودکان گفته شده که به هیچ وجه زیر بار تیغ کشی بر پوستشان نروند اما مردان قبیله می‌گویند پوستی که اثر زخم تیغ بر آن نباشد، زشت است.

 

 

او که مدتی در بین مردم این قبیله زندگی کرده است، می‌گوید: « البته هیچ کس بچه‌ها را مجبور به این کار نمی‌کند، بلکه به خاطر این‌که طبق رسوم قبیله‌شان این آثار زخم نشانه‌های زیبایی به شمار می‌رود، آنها خودشان به این کار تمایل نشان می‌دهند.»

 

 

یکی از این دختران اعتراف می‌کند که گریه و نشان دادن ناراحتی چهره در موقع اجرای این مراسم نشانه ضعف و مایه شرمساری خانواده کودک است و به همین خاطر همه این دختران حین اجرای مراسم از نشان دادن آثار درد در چهره‌شان خودداری می‌کنند.

 

رسم «تیغ زنی» شامل ایجاد الگوهایی خاص با زخم بر روی بدن شخص است و طرح این الگوها و نشانه‌ها روی بدن مردم این قبیله آفریقایی طبق رسومشان زیبایی تلقی می‌شود.

 

مردم این قبیله پس ار تیغ زنی آنقدر این زخم‌ها را با استفاده از عصاره و رنگدانه‌های گیاهی دستکاری و تحریک می‌کنند تا آثار آن به صورتی مشخص تر بر روی بدنشان باقی بماند.

 

البته این کارها می‌تواند موجب عفونت محل زخم ‌شود که پس از التیام جایی کاملا برجسته بر روی پوست باقی می‌گذارد.

در اتیوپی قبایل دیگری نیز که چنین رسم و رسومی دارند، کم نیستند.

جام جم

110

قبیله دختران زیبایی مراسم اجرای می‌گوید آفریقایی گزارش آرایش