برگزیده ها
برای انقلابی بودن باید خادم مردم باشیم

مازندمجلس: رئیس سازمان بسیج با اشاره به لزوم وجود شور، نشاط و امید در جامعه، گفت: انقلاب اسلامی ما را زنده کرد و برای انقلابی بودن باید خادم مردم باشیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در جمع فرماندهان پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و پاسداران سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به هویت و ماهیت انقلاب اسلامی، شرط عزت کشور را در انقلابی بودن دانست و گفت: انقلاب ما را احیا کرد و اگر انقلاب اسلامی در سال 57 اتفاق نیافتاده بود هنوز هم مورد تحقیر همگان بودیم و کسی جرات نداشت در این کشور از دین خدا دم بزند، اما امام خمینی(ره) بود که با فریاد خود ما را بیدار کرد.

سردار غیب‌پرور با بیان بخشی از هزینه‌هایی که برای انقلاب اسلامی شده است، تصریح کرد: بی شک آینده درخشان در انقلابی بودن است اما برخی راه را گم کرده و تعالی و پیشرفت کشور را در جای دیگر جستجو می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به به نقش بسیج در مسیر انقلاب افزود: باید بدانیم که بسیج در انقلاب اسلامی در کجا قرار دارد؛ اگر ندانیم در چه موقعیتی  هستیم، دچار بلای بزرگ روزمرگی شده و شور، نشاط و پیشرفت از زندگی ما گرفته می‌شود.
رئیس سازمان بسیج اظهار داشت: بسیج مانند یک اسکله است که هر جای انقلاب بلرزد باید آن بخش را به بسیج وصل کرد تا امواج آب آن را نبرد، بنابراین  بسیج باید در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد. برای تحقق این حضور نیز باید ظرف بسیج را وسیع ببینیم و بسیجی بودن فقط به داشتن پرونده در پایگاه نیست. بسیجی کسی است که دلداده ولایت، شهدا و ارزش‌هاست حتی اگر در پیش ما پرونده نداشته باشد.
جانشین فرمانده سپاه در امر بسیج، امید بخشی را از کارهای مهم بسیج عنوان کرد و گفت: جامعه ما امروز به بهجت، نشاط و امید نیاز دارد، اما علیرغم کارهای زیادی که در دوران انقلاب شده؛ عده‌ای برای مردم آیه یاس می‌خوانند و گویا تعمد دارند که شیرینی نعمت‌های انقلاب در کام مردم ننشیند.
وی افزود: ذکر نعمات انقلاب اسلامی ذکر الله است و کوتاهی ما در بیان این نعمات باعث شده که رهبر معظم انقلاب، خودشان در ابتدای سال در حرم امام رضا علیه السلام به بیان نعمت‌های انقلاب بپردازند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس شهدای مدافع حرم را از مصادیق امید بخشی و اعتماد آفرینی در جامعه عنوان کرد و گفت: شهدای مدافع حرم این باور را در مردم به وجود آوردند که روحیه بسیج و سپاه همان روحیه دوران دفاع مقدس است. ضمن اینکه بنده در بین خانواده‌های شهدای مدافع حرم یک مورد سراغ ندارم که دچار تردید باشد.
سردار غیب پروردر ادامه با تاکید بر اینکه بسیج در هر عرصه‌ای باید شاخص باشد؛ گفت:برای انقلابی بودن باید خادم مردم باشیم و بیش از این در حوزه خدمت رسانی فعال باشیم.
وی صدق در گفتار و عمل را از ویژگی‌ها و الزامات کار بسیج دانسته و با تاکید بر توان بالای بسیجیان در انجام امور اظهار داشت: کار فرهنگی با کار تبلیغی متفاوت است؛ در کار فرهنگی باید عمق لازم را داشته باشیم و لازمه کار عمیق، تفکر و اندیشیدن است.
سردار غیب پرور در پایان با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن در بسیاری از امور، هم افزایی را از دیگر الزامات کار انقلابی عنوان کرده و عنوان کرد: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب، مساجد کانون جوشان نیروهای انقلابی بود و تلاش ما باید بر رونق نماز جماعت، محوریت امام جماعت و حل مشکلات مردم در مساجد متمرکز شود.

انقلاب انقلابی سردار اسلامی عنوان باشیم مدافع شهدای دوران روحیه ابتدای الزامات مساجد جماعت فرهنگی نعمات تاکید اینکه کارهای ادامه پیشرفت اشاره غیب‌پرور افزود اظهار جامعه فرمانده پرونده بسیجی نعمت‌های