برگزیده ها

مازندمجلس: دیده بان حقوق بشر سوریه از گروه های مخالف نیز آمار جدید کشته شدگان این حادثه را تایید کرده و گفته است پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.

مازندمجلس: تعداد کشته های حمله انتحاری به کاروان اتوبوسی غیرنظامیان در سوریه به 126 نفر افزایش یافت.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، آمار کشته شدگان در انفجار انتحاری در منطقه الراشدین در نزدیکی شهر حلب به 126 نفر افزایش یافت. این انفجار در نزدیکی اتوبوس های حامل افرادی روی داد که از شهرهای شیعه نشین و در محاصره کفریا و الفوعه سوریه خارج می شدند.

68 نفر از کشته شدگان این حادثه، کودک بودند.

امدادگران گفته اند که آنها حداقل 100 جنازه از محل انفجار خارج کرده اند. این انفجار اتوبوس های حامل شهروندان خارج شده از شهرهای کفریا و الفوعه را به مناطق در کنترل نیروهای دولتی منتقل می کردند.

انفجار زمانی روی داد که اتوبوس ها از مناطق تحت کنترل مخالفان و گروه های مسلح در سوریه عبور می کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه از گروه های مخالف نیز آمار جدید کشته شدگان این حادثه را تایید کرده و گفته است پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.


کفریا و الفوعه در شهر کوچک شیعه نشین هستند که در محاصره نیروهای مخالفان مسلح قرار دارند. اهالی کفریا و الفوعه حامی دولت بشار اسد هستند.

براساس توافق اخیر با میانجیگیری ایران و قطر، قرار شده بود اهالی این دو شهر، از محاصره خارج و به مناطق تحت کنترل دولت سوریه منتقل شوند.

این توافق می گوید که اهالی دو شهر در محاصره ارتش سوریه نیز از این شهر خارج و به مناطق تحت کنترل مخالفان در سوریه منتقل می شوند.

گروه تحریر الشام از گروه های مسلح تروریستی مسوولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفته است.
سوریه انفجار کفریا مناطق کنترل الفوعه محاصره افزایش اتوبوس انتحاری اهالی منتقل شدگان مخالفان توافق شهرهای حادثه نزدیکی غیرنظامیان نیروهای