برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به اينكه درموضوع اجاره مسكن حجاج امسال ظرفيت های خوبی تاكنون آماده شده است از احتمال فراخوان اولويت های بيشتر براي تشرف به حج تمتع خبر داد.

مازندمجلس: حج تمتعبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكرنماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درنشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت  از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به روند مطلوب تامین مسكن زائران درمدینه و مكه و افزایش بیش ازبیست و دوهزارنفری سهمیه ایران نسبت به سال94 امكان فراخوان از دارندگان فیش های ثبت نامی حج تمتع بعد از تاریخ 31/04/ 1385 را دراولویت قرار دهند.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: علی رغم قطع روابط سیاسی ریاض و تهران بحمدالله با تلاش تیم های كارشناسی تاكنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به خوبی فراهم شده است.
دراین جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی كه فیش های اولویت دارگذشته را دراختیاردارند بررسی و تاكید شد: كسانی كه با اعلام اولویت ها نوبت آنها فرا می رسد شرعا مستطیع می شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، لذا با توجه به اینكه در روزهای آینده ظرفیت ثبت نام ها تكمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شد سریعتر برای ثبت نام به بانك ها مراجعه کنند.
دراین جلسه حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت نیز با ارائه آماری از برنامه های ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج تمتع تصریح كرد: دراعزام سال 96اولویت با افرادی خواهد بود كه نسبت به ثبت نام و هزینه سفرزودتر اقدام كنند.
این جلسه با تاكید بر تقویت اطلاع رسانی در حوزه حج ادامه یافت و سید‌علی مرعشی رئیس مركز پزشكی حج و زیارت از برنامه های این هیئت درحج امسال و امور مربوط به حوزه حج و اقدامات صورت گرفته پزشكی گزارشی ارائه كرد.
بر پایه این گزارش ، بررسی موضوع های مختلف در خصوص خدمات دهی به زائران عتبات عالیات ازدیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود. 
زیارت برنامه اولویت بررسی موضوع ارائه پزشكی دراین تاكید گرفته زائران گزارش سرپرست اقدامات اعلام شرایط