برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: هر نماینده در شورا در سال 60 میلیون تومان دریافتی دارد که مجموع آن در 4 سال 240 میلیون می شود حال چگونه بپذیریم که یک فرد برای حضور در انتخابات شوراها میلیاردها هزینه می‌کند؟

مازندمجلس: رحمت اله حافظی در نشست نقد و ارزیابی مدیریت شهری در شهرداری تهران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد از مردم به خصوص فعالان عرصه علم خواست تا مشارکت حداکثری در انتخابات آتی را که خواست رهبری است، داشته باشند و گفت: نباید از انتخابات قهر کرد تجربه اثبات کرده تنها با حضور حداکثری است که خروجی مورد نظر حاصل میشود.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران نتوانسته است به وظایف قانونی خود در بخش سیاست گذاری و نظارت و هماهنگی میان دستگاه ها عمل کند, تاکید کرد: جابجایی یک سوم از بودجه مصوب شهرداری در سال 93 با همراهی رئیس شورا در قالب دو فوریت, نه تنها شان شورا را رعایت نمی کند بلکه راه را برای بررسی نهادها و سیستم های نظارتی می بندد.

رئیس کمیسیون سلامت, محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: نباید نمایندگان مردم در شورای شهر دچار خودسانسوری و مماشات شوند، هر نماینده در شورا در سال 60 میلیون تومان دریافتی دارد که مجموع آن در 4 سال 240 میلیون می شود حال چگونه بپذیریم که یک فرد برای حضور در انتخابات شوراها میلیاردها هزینه می‌کند؟ چرا این کار انجام میشود مگر در پشت صندلی های سبز چه خبر است که این میزان هزینه می شود. مردم بداند اگر سطح شهر از پوستر تبلیغاتی پر بود باید با دقت و حساسیت بیشتری رای دهند.

حافظی گفت: بجای اینکه شورا راهبری شهرداری را برعهده داشته باشد به صورت وارانه شهرداری راهبری شورا را برعهده گرفته است. شهرداری نیز به جای اینکه روی ریل قانون و تخصص حرکت کند خود را به نظام سرمایه گذاری نوکیسه واگذار کرده است. شهر تهران سیاه چاله ای شده که نمی تواند پشتوانه حیات معنوی, بهره مندی اقتصادی مردم و ظرفیت های زیست مخیطی برای زندگی مردم باشد و حتی در تعارض با آن گام برمی‌دارد.

وی گفت: شهرداری تهران میلیاردها تومان هزینه می‌کند اما مردم رضایت ندارند زیرا این هزینه ها اثربخش نیست. حال مدیر شهری به دنبال این است که مدیریت فراتر از شهر تهران را داشته باشد.

حافظی ادامه داد: صحبت شده که تغییر سیاست مالیاتی به نفع مردم عمل می‌کند. سوال آیا این فرد موفق شده مشکلات 15 درصد از جمعیت شهر تهران را که در بافت فرسوده ساکن هستند را حل کند؟ آیا توانسته باغات شهر را حفظ کند؟ آیا توانسته پسماند شهر تهران را مدیریت کند؟ با وجود مشکلات متعدد مردم با چه انگیزه ای کشور را به دست این فرد بسپارند؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: برگزاری جلسات متعدد شورای شهر با حضور وزار و مسئولان دولتی خروجی وجود نداشته است, گفت: علت اصلی این است که وفاق لازم برای انجام کار میان دولت و شهرداری وجود نداشته و گسست میان حاکمیت ملی و حاکمیت محلی وجود دارد. البته شکاف سیاسی موجود مربوط به دولت کنونی نبوده است. این در حالیست که دعواهای سیاسی نباید مانع از حل مشکلات شود.

حافظی درباره واگذاری برخی پروژه ها به نهادهای خاص نیز گفت: اگر واگذاری ها قانون محور و بر اساس رعایت تشریفات صورت گیرد, واگذاری پروژه ها به این نهادها اشکالی ندارد اما گاهی دیوار قانون شکسته می شود اینجاست که شورا باید وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام دهد.

وی درباره فعالیت موسسه همشهری نیز گفت: نگرش حاکم در این خصوص اشکال دارد. موسسه همشهری به جای اینکه ابزار نظارتی باشد ابزار تبلیغاتی برای شهرداری شده است این در حالیست که روزنامه همشهری می بایست مشکلات مردم را رصد و منتشر کند و در حل این مسایل به مردم کمک کند.

رئیس کمیسیون سلامت, محیط زیست و خدمات شهری درباره توسعه مترو نیز گفت: شهرداری برای انجام وظیفه خود در بخش توسعه مترو آن هم با پول مردم منت می گذارد این در حالیست که بر اساس برنامه شهرداری موظف است سالیانه 30 کیلومتر مترو احداث کند اما در حال حاضر حدود 180 کیلومتر مترو ایجاد شده است.

حافظی گفت: لازم است در انتخاب افراد در لیست ها ملاحظات بیشتری لحاظ شود. خوشبختانه استانداردها بالا رفته است و اگر شورای پنجم بخواهد از این استانداردها عدول کند مورد بازخواست مردم قرار خواهد گرفت البته انتظار این است مردم مطالبه کنند و بی تفاوت نباشند, همچنین باید شفاف سازی انجام شود تا مردم در جریان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: هر تصمیمی که در شورای شهر گرفته میشود در جایی ثبت نمی شود تا در صورتی که آن تصمیم منافع مردم را تهدید کرد اعضای رای دهنده پاسخگو باشند با این حال امیدوارم در شورای پنجم نظارت با همراهی مجلس ادامه یابد .

شهرداری شورای تهران حافظی اینکه هزینه مشکلات انتخابات نظارتی کمیسیون واگذاری همشهری درباره حالیست میشود خدمات قانون نباید سلامت مدیریت تومان توانسته ادامه حاکمیت متعدد نداشته پروژه توسعه کیلومتر استانداردها ابزار موسسه سیاسی می‌کند البته میلیون سیاست گذاری نظارت وظایف خروجی خواست حداکثری باشند همراهی رعایت بیشتری راهبری برعهده تبلیغاتی میلیاردها نهادها اعضای گرفته