برگزیده ها
لاریجانی: امنیت دریای خزر باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود

مازندمجلس: سیاست > مجلس - خانه ملت نوشت: رییس مجلس گفت: امنیت دریای خزر باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود و دخالت کشورهای دیگر در این حوزه تعریفی ندارد.

مازندمجلس:علی لاریجانی امروز(دوشنبه) در دیدار با ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: دریای خزر باید دریای صلح و برای مصارف اقتصادی باشد و ورود کشورهای دیگر به این منطقه مسئله ساز خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه همکاری با جمهوری آذربایجان، گفت: در حوزه اقتصادی و توریسم همکاری خوبی میان دو کشور برقرار است و با پیشنهاد جنابعالی درخصوص تشکیل کمیسیون مشترک جهت افزایش همکاری های نظامی و دفاعی موافق هستم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مهمترین مسئله منطقه تروریسم است و ضرورت دارد که همه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی با هماهنگی واتحاد در مقابل آنها بایستند، زیرا دشمنان اسلام با گسترش نیروهای ضداسلامی که با نام اسلام و تفکر اسلامی در پی ایجاد هراس از مسلمانان در دنیا هستند به این گروهک های تروریستی کمک می نمایند.

رییس مجلس اظهار داشت: ما در پارلمان از همکاری های همه جانبه با آذربایجان حمایت می کنیم و امیدواریم نزاع طولانی مدتی که بین شما و ارمنستان وجود دارد، خاتمه یافته و تمامیت ارضی کشورها حفظ گردد.

هرگز نمی توان اسلام و تروریسم را در کنار هم قرار داد

همچنین در این دیدار ذاکر حسن اف ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت:دراین سفر مذاکرات خوبی صورت گرفت و همانگونه که روابط سیاسی و اقتصادی خوبی میان دو کشور حاکم است، امیدواریم که بتوانیم سطح روابط نظامی خود را در حوزه آموزشی، طب نظامی و سایر حوزه ها هم توسعه دهیم.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ما پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون مشترک به منظور بررسی سطح روابط و همکاری های نظامی را داده ایم و امیدوارم که این کمیسیون فعالیتش را هرچه سریعتر آغاز نماید.

وی با اشاره به مسئله تروریسم، تاکید کرد: رییس جمهور جمهوری آذربایجان بارها اعلام کرده است که هرگز نمی توان اسلام و تروریسم را در کنارهم قرار داد و امسال در این کشور، سال همبستگی اسلامی نام گرفته است.

ذاکر حسن اف گفت: متاسفانه با آنکه تعدادی از افراد کشور ما به گروهک های تروریستی پیوسته اند، اما دولت آذربایجان با جدیت با آنها برخورد می کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مناقشه بین ارمنستان و اذربایجان خاتمه یافته و قسمتهای اشغال شده از خاک این کشور، بدان بازگردانده شود.

29213

 

آذربایجان همکاری نظامی تروریسم اسلام اسلامی جمهوری کشورهای دریای اظهار روابط اقتصادی منطقه مسئله کمیسیون امیدواریم یافته تروریستی ابراز خاتمه ارمنستان پیشنهاد درخصوص دیدار لاریجانی تشکیل مشترک گروهک