برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر خارجه کره شمالی در برابر تهدیدهای جدی آمریکایی‌ها برای برنامه موشکی کشورش، موضعی جدی گرفته و گفته که حالا دیگر پیونگ‌یانگ هر هفته و هر ماه و هر سال موشک تست می‌کند تا نشان دهد از آمریکا هراسی ندارد.

مازندمجلس: پس از اتخاذ موضع تهاجمی نسبت به کره شمالی از سوی آمریکایی‌ها و اعزام ناوهای جنگی به شرق آسیا، پیونگ‌یانگ به این تحرکات واکنش نشان داد.
 
«هان سانگ ریول» در پیونگ‌یانگ با خبرنگار بی‌بی‌س مصاحبه کرده و گفته که «حالا دیگر هر هفته، هر ماه و هر سال موشک تست می‌کنیم.»
 
آمریکایی‌ها تهدید کرده‌اند که اگر کره شمالی باز هم موشک تست کند، آن را با هر نوع کلاهکی که رویش نصب شده، در آسمان هدف قرار می‌دهند.
 
این مقام کره‌ای در برابر منطق مشت آهنی آمریکایی‌ها ضعف نشان نداده و به آنها هشدار داده که «اگر آمریکایی‌ها آنقدر بی‌باک شده باشند که علیه ما از گزنه نظامی استفاده کنند، یک جنگ همه‌جانبه به راه می‌افتد.»
 
پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، کره شمالی گفت که در صورت حمله آمریکا، پایگاه‌هایش در منطقه در امان نخواهند بود.
 
ژاپن و کره جنوبی که میزبان پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا هستند، این تهدید را جدی گرفتند و آماده‌باش دادند.
 
امروز «مایک پنس» معاون ترامپ به سئول رفت و پس از بازدید از مرز کره شمالی در نزدیکی پایتخت کره جنوبی، به مقامات این کشور دلگرمی داد که «حمایت آمریکا از شما 100 درصدی است.»
 
یکی دیگر از بازیگران تعیین‌کننده در شرق آسیا، چین است. چین هم تا چندی پیش حمایت 100 درصدی از کره شمالی داشت ولی درست در روز سفر رئیس‌جمهور این کشور به آمریکا و ملاقات با ترامپ، واردات زغال سنگ کره‌ شمالی به چین ممنوع شد تا پیونگ یانگ از یکی از منابع اصلیث ارزآوری خود محروم شود.
شمالی آمریکا آمریکایی‌ها پیونگ‌یانگ حمایت درصدی ترامپ جنوبی هشدار تهدید می‌کنیم