برگزیده ها
نجات در دقیقه‌ ۹۰

مازندمجلس: شدت جریان آب به حدی بود که کارگر فضای سبز جان خودش نیز به خطر افتاده بود و دیگر قوای کافی برای بازگشت به ساحل رودخانه را نداشت

مازندمجلس:به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، كارگري كه اقدام به نجات يك زن در رودخانه‌ي كارون كرده بود نيز باعث شد اين كارگر فضاي سبز شهرداري اهواز به يكي از قهرمانان سال 95 تبديل شود.

بيست و دوم خردادماه، يك زن به قصد خودكشي، خود را به داخل رودخانه‌ي كارون انداخت اما او نمي‌دانست كه با اين كار جان فرد ديگري را نيز به خطر خواهد انداخت.

 

كارگر فضاي سبز شهرداري كه در زمان حادثه در حال جمع‌آوري زباله در نزديكي رودخانه بود با شنيدن فريادهاي كمك زن جوان، به سرعت دل به آب زد تا او را كه در ميان امواج خروشان كارون گرفتار شده بود، نجات بدهد.

 

او به هر زحمتي كه بود خود را به زن جوان رساند اما تلاش‌هايش براي رساندن او به ساحل بي‌فايده ماند. شدت جريان آب به حدي بود كه كارگر فضاي سبز جان خودش نيز به خطر افتاده بود و ديگر قواي كافي براي بازگشت به ساحل رودخانه را نداشت.

 

در اين ميان مردمي كه از نزديك شاهد فداكاري كارگر فضاي سبز شهرداري اهواز بودند به سرعت با نيروهاي آتش‌نشاني تماس گرفتند و در زمان كوتاهي تيمي از نزديك‌ترين كمپ آتش‌نشاني، خود را به محل حادثه رساندند.

 

 

آتش‌نشانان متوجه شدند پس از سقوط زن به داخل رودخانه، يكي از كاركنان فضاي سبز شهرداري اهواز با فداكاري و براي نجات جان زن جوان، دل به آب زده بود اما هر دو گرفتار جريان شديد آب رودخانه شده بودند.

به همين خاطر غواصان آتش نشاني براي نجات قربانيان وارد آب شدند و توانستند مرد كارگر و زن جوان را از رودخانه بيرون بياورند اما زن جوان علائم حياتي در بدن نداشت.

 

با اين حال آتش‌نشانان نااميد نشده و عمليات احياي زن جوان را آغاز كردند و كمي بعد او توانست بار ديگر نفس بكشد و به زندگي بازگردد.

پس از آن آتش‌نشانان، زن جوان را به آمبولانس اورژانس كه به محل حادثه اعزام شده بود، منتقل كردند و تلاش‌هاي كارگر فضاي سبز نيز براي نجات زن جوان بي‌نتيجه نماند.

همشهری

110

كارگر رودخانه شهرداري حادثه اهواز كارون آتش‌نشاني كردند فداكاري آتش‌نشانان گرفتار انداخت رودخانه‌ي جريان نداشت