برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - انتخاب نوشت: ‌آیت الله سبحانی گفت: بقای نظام بستگی به رضایت عموم دارد و رضایت عامه سبب بقای نظام است؛ از این رو تنها رضایت خاصه نمی‌تواند تأمین‌کننده بقای نظام باشد.

مازندمجلس:آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس و جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر ضرورت حفظ آبروی نظام تأکید کرد و گفت: دشمنان در تلاشند، جمهوری اسلامی ایران را از دو راه فیزیکی و آبرویی مورد هدف قرار دهند.

وی افزود: برخی از افرادی که در این مدت ثبت نام انجام دادند به جایگاه نظام ضربه زدند و با این کار برخی می خواستند چنین ادعا کنند که قانونی نیست و هرکس بخواهد ادعای رییس جمهوری کند و نباید گذاشت این نگاه در جامعه ترویج داده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در قانون اساسی قیودی آمده که باید آن ها رعایت شود، اظهار داشت: چرا اجازه می دهند هر کسی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کند؟ این کار سبب نگرانی دغدغه مندان انقلاب شده است؛ ولی باید در آینده برای این دغدغه چاره اندیشی کرد.

وی در ادامه به مقاله خود درباره تبدیل شدن نظام انتخاباتی به جای نظام پارلمانی اشاره کرد و کاهش هزینه ها و جلوگیری از مفاسد را از دلایل این پیشنهاد خود دانست.

آیت الله سبحانی با بیان این که امنیت بزرگترین نعمت برای کشور است، ابراز داشت: در محیط آتشی که دشمنان در کنار کشور ایجاد کردند خداوند این کشور را حفظ کرده است؛ باید قدردان تامین کنندگان امنیت باشیم.

وی عنوان کرد: بقای نظام بستگی به رضایت عموم دارد و رضایت عامه سبب بقای نظام است؛ از این رو تنها رضایت خاصه نمی تواند تأمین کننده بقای نظام باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که منشأ بسیاری از طلاق‌ها چیست؟ ابتدا باید مشکل را ارزیابی و سپس ریشه یابی و پس از آن این مشکل را حل کرد.

وی با تأکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق اضافه کرد: باید عزم و تلاش جمعی برای مبارزه با قاچاق وجود داته باشد و مسؤولان در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند؛ نباید در برخورد با قاچاق با کسی تعارف کرد؛ با این کار می توان تولید و اشتغال را رونق داد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به وضعیت بدحجابی، گفت: به رؤسای جمهور در دوره های گوناگون تذکر دادیم که باید به وضع حجاب رسیدگی شود، علاقه به حجاب باید از درون بجوشد نه این که از خارج تحمیل شود و این کار جز با فرهنگ سازی صورت نمی گیرد.

وی در پایان دوباره به نام نویسی های نجومی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: باید همگی پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم، ایشان واقعا درد را درک و به بهترین عبارت درمان را بیان می کنند؛ پیشنهاد می شود که شورای نگهبان قانون اساسی را تفسیر کند تا سبب لطمه به آبروی نظام نشود.

27213

جمهوری سبحانی اشاره امنیت رضایت پیشنهاد قاچاق انتخابات ریاست نویسی باشیم مبارزه اساسی انقلاب دغدغه افزود تقلید پارلمانی اجازه ضرورت آبروی نباید دشمنان تأکید قانون