برگزیده ها

مازندمجلس: نشریه پولیتیکودر در مقاله ای اعلام کرد: حکم منع روادید به شهروندان کشورهای مسلمان، خشم ایرانیان مقیم آمریکا را بر انگیخته است و آنان قصد دارند علیه این حکم در دادگاه های این کشور طرح شکایت کنند.

مازندمجلس: نشریه سیاسی پولیتیکو آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد : گروه بی شماری از ایرانیان آمریکا که بطور معمول خود را از مسائل سیاسی آمریکا دور نگه می دارند، علیه حکم مهاجرتی ترامپ که صدور روادید برای شهروندان 6 کشور از جمله ایران را ممنوع کرده است به دادگاه های این کشور شکایت کرده اند.

گروه زیادی از این ایرانیان قرار است به منظور شکایت علیه این حکم که محدودیت هایی را برای ورود دانشجویان و پژوهشگران ایرانی به آمریکا ایجاد کرده است ، بطور جداگانه در دادگاه های آمریکایی حضور یابند.

تشکیل این دادگاه قرار است با صدور حکمی از سوی یکی از قضات فدرال آمریکا به نام تانیا چوتکان، روز سه شنبه در واشنگتن انجام شود.

این نشریه به نقل از یکی از ایرانیان مقیم آمریکا نوشته است که تدابیر مهاجرتی ترامپ، غیر منطقی و زیان بار است و می تواند اثرات منفی گسترده ای در روحیه ایرانیان مقیم آمریکا برجای بگذارد.

در این مقاله به سخنان سیروس مهری یکی از وکلای حقوق مدنی آمریکا و کنشگر معروف این کشور که پرونده این شکایت ها را به دادگاه ارائه داده، اشاره شده که گفته است چنین حکمی همانند خنجری در قلب او بعنوان فردی با میراث فرهنگی ایرانی است.

این وکیل ایرانی الاصل هشدار داده است که این حکم احساسات شدید نزدیک به 500 هزار ایرانی مقیم آمریکا را که تاکنون منشا خدمات شایان فرهنگی و اجتماعی در این کشور بوده اند را برانگیخته است . این گروه خود را قربانیان بالقوه این رویکرد می دانند که همین مسئله می تواند از احترام و وابستگی آن ها به جامعه آمریکا بکاهد.

پولیتیکو اعلام کرده است که شاکیان این پرونده، طیف گسترده ای از زنان و مردانی را که قصد ازدواج در این کشور را داشته و یا خیال آوردن والدین خود به آمریکا را دارند، تشکیل می دهند.
در این مقاله آمده است : تاکنون پرونده های متعددی از شکایات شهروندان سایر کشور های موجود در فهرست ترامپ صورت گرفته که یکی از پرونده های اخیر این شکایت ها؛ ماه پیش از سوی گروهی از حامیان مسلمانان با نام جامعه جهانی مسلمانان آمریکا در هماهنگی با چندین گروه از کنشگران مسلمان آمریکایی به دادگاه ارائه شده است.
آمریکا دادگاه ایرانیان شکایت پرونده ایرانی ترامپ مهاجرتی ارائه مقاله جامعه مسلمانان گسترده تاکنون فرهنگی شهروندان پولیتیکو سیاسی نشریه اعلام دارند تشکیل آمریکایی تواند