برگزیده ها
برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه امیركبیر

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نهمین دوره مسابقات ملی هوافضا به میزبانی دانشگاه صنعتی امیركبیر در 5 لیگ رقابتی، اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.

مازندمجلس: به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ،برگزاری هشت دوره مسابقات هوافضا در سطح ملی در بخشهای دانش آموزی و دانشجویی از سال 1386 تاکنون، توانسته است علاوه بر رشد دانش عمومی و ترویج علم هوافضا در سطح کشور، افراد نخبه را به تحصیل و فعالیت دراین رشته ترغیب کند. 
برگزاری نهمین دوره این مسابقات نیز با هدف ترویج صنعت هوافضا و آشنا کردن جامعه با این دانش، شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان علاقه مند، ایجاد ارتباط مستقیم دانش آموزان و اساتید دانشگاه، تشویق به انجام کار گروهی میان دانشجویان و دانش آموزان، تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم در قالب یک فعالیت پژوهشی، ارائه آموزش لازم در مورد تفکر، تمرکز، طرح سوال و حل مساله، تقویت زمینه بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش آموزان، آشنایی با تصویرسازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکار عمل و تاکید بر ضرورت پرورش تفکر جهانی و تفکر خلاق در دانش آموزان در دستور كار قرار گرفته است.
از آنجا كه تمركز نهمین مسابقات ملی هوافضا بر روی بهبود معیارهای داوری و سعی در بالا بردن سطح مسابقات است، شورای راهبردی مسابقات با هدف بالا بردن سطح علمی مسابقات و همچنین برگزاری لیگ های نوین در زمینه هوافضا دست به تغییرات بنیادین زد و تصمیم به حذف لیگ های هاور کرافت، گلایدر دانشجویی و برگزاری لیگ های جدیدی گرفت.
بنابراین دوره نهم مسابقات ملی هوافضا برای اولین بار با 5 لیگ مختلف هواپیمای مدل، اطفای حریق، استارتآپ، گلایدر و راکت آبی برگزار خواهد شد كه با نظر شورای راهبردی مسابقات، رقابتهای لیگ گلایدر و راکت آبی هوای فشرده مخصوص دانش آموزان و اطفای حریق، هواپیمای مدل و استارتآپ بدون محدودیت سنی خواهد بود.
براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، مسابقات استارتاپ از روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت ماه آغاز می شود و زمان برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز رقابتها از پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه خواهد بود كه تا روز 22 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نتایج نهایی مسابقات پس از اتمام مسابقات، جمع بندی شده و پرونده این دوره از مسابقات ملی هوافضا در مراسم اختتامیه (23 اردیبهشت ماه) با معرفی و اعطای جایزه به تیم های برتر بسته خواهد شد.

مسابقات هوافضا آموزان برگزاری اردیبهشت گلایدر نهمین هواپیمای اطفای مراسم استارتآپ راهبردی زمینه جامعه دانشگاه دانشجویی ترویج فعالیت شورای