برگزیده ها
مازندمجلس: معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز (سه شنبه) برای یک سفر ۱۰ روزه وارد ژاپن شد. وی قرار است با مقام‌های این کشور دیدار کند و درباره مساله کره شمالی و همچنین مسائل اقتصادی به گفت و گو بنشیند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از سفر مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تقویت روابط و مناسبات تجاری با ژاپن و بررسی برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی است.

وی با هدف تجدید پیمان آمریکا نسبت به تامین امنیت ژاپن در بحبوحه افزایش تنش‌ها و تهدیدهای کره شمالی به توکیو سفر کرده است.

در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ مکررا معاهده دفاعی دو جانبه میان ژاپن و آمریکا را زیر سوال برده و گفته بود که توکیو باید برای تامین امنیت خود پول بپردازد اما حالا مایک پنس به دنبال تضمین دادن به ژاپن و حذف آن گفته‌ها از سوی ترامپ است.

ژاپن نیز همانند کره جنوبی با تهدید مستقیم از سوی دولت پیونگ یانگ روبرو است و به همین دلیل به دنبال کمک گرفتن از دولت آمریکاست. ژاپن و کره جنوبی امیدوارند که کاخ سفید بتواند بر چین فشار بیاورد و نفوذ پکن بر کره شمالی برای توقف برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ یانگ بهره ببرد.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت توکیو گفت: انتظار دارم ما به موضعی مشترک برای انجام اقدامات مناسب برای متوقف کردن کره شمالی از برنامه های موشکی و اتمی‌اش دست پیدا کنیم.
آمریکا شمالی ترامپ توکیو معاون موشکی جمهوری جنوبی پیونگ دنبال برنامه‌های امنیت تامین