برگزیده ها
رهاسازی آب سدهای لتیان و امیرکبیر با هدف مدیریت سیلاب احتمالی

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از رهاسازی آب سدهای لتیان و امیرکبیر با هدف مدیریت صحیح سیلاب خبر داد.

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از رهاسازی آب سدهای لتیان و امیرکبیر با هدف مدیریت صحیح سیلاب خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، "محمدرضا بختیاری" با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: به دلیل بارش‌های مناسب سال آبی و ذخایر برفی حوزه‌های آبریز سدهای مذکور، در حال حاضر ورودی سد لتیان به ۴۰ مترمکعب در ثانیه رسیده که بر این اساس 90 درصد حجم مخزن سد لتیان آبگیری شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس و به منظور مدیریت سیلاب‌های احتمالی از روز (یکشنبه 27 فروردین ماه) رهاسازی آب از سد لتیان آغاز و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 30 مترمکعب در ثانیه آب از این سد رهاسازی می‌شود.

بختیاری همچنین تاکید کرد: آب رهاسازی از سد لتیان در سد ماملو ذخیره سازی می‌شود، که این کار به منظور مدیریت صحیح سیلاب انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین با بیان اینکه ورودی سد امیرکبیر به 63 متر مکعب در ثانیه افزایش یافته است، عنوان کرد: حجم آبگیری مخزن سد به 150 میلیون متر مکعب رسیده است؛ لذا به منظور مدیریت سیلاب ۱۱ متر مکعب در ثانیه رهاسازی از سد امیرکبیر نیز در حال انجام است که آب رهاسازی شده از سد امیرکبیر به رودخانه کرج، شاه‌چای و دشت تهران- کرج و ری سرازیر می‌شود.

بختیاری در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی لازم است که شهروندان مقابل رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌هایی که در پایین دست آن‌ها سد قرار ندارد، اتراق نکنند، خاطر نشان کرد: از آن جایی که ممکن است با وقوع سیل شاهد حوادث جبران‌ناپذیری باشیم؛ بنابراین، گردشگران و طبیعت گردان‌ها در زمان حاضر و ماه‌های آتی از استقرار وگردش در کنار رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

 

رهاسازی لتیان امیرکبیر مدیریت ثانیه تهران سیلاب منظور بختیاری سدهای همچنین تاکید اینکه رودخانه‌ها آبگیری ورودی مترمکعب احتمالی رسیده منطقه