برگزیده ها
سازمان میراث فرهنگی به مجلس پاسخگو نیست

مازندمجلس: نماینده مردم لنگرود در مجلس درباره ضرورت فوریت تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، گفت: چرا برای سؤال از عملکرد سازمان میراث فرهنگی باید از رئیس جمهور سؤال کنیم؟

مازندمجلس:، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح طرح تشکیل وزارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، گفت: برای سؤال از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید از رئیس جمهور سؤال کنیم اما با تبدیل این سازمان به وزارتخانه این نقص برطرف می‌شود.

وی که در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 فروردین) سخن می‌گفت با یادآوری این که این سازمان پیشتر زیرنظر وزارت فرهنگ و  ارشاد اداره می‌شد، خاطرنشان کرد: با ارتقایی که برای این سازمان در نظر گرفته شد زیرمجموعه رئیس جمهور قرار گرفت و اکنون دیگر به مجلس پاسخگو نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت قطع اتکا به درآمدهای نفتی و با تصریح بر اینکه گردشگری این ظرفیت را دارد، گفت: با همکاری مجلس، دولت و کارشناسان می‌توانیم عملکرد و سطح صنعت گردشگری را در قالب تبدیل سازمان به وزارتخانه ارتقا دهیم. 

همچنین اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مخالفت با طرح یک‌فوریت تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، خاطرنشان کرد: این سازمان با تغییرات مدیریتی تبدیل به حیات خلوت دولت شده و به جای ارائه این طرح باید راه یافت که سازمان‌های زیرنظر رئیس جمهور سامان یابد. 

به گزارش خبرنگار فارس، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در موافقت با یک‌فوریت  این طرح، گفت: با توجه به تلاش گسترده در دنیا جهت ترسیم چهره‌ای زشت از کشورمان سفیران فرهنگی که در قالب گردشگر به ایران می‌آیند می‌توانند این تصویر غلط را بزدایند.

وی با اشاره به اینکه هر گردشگر خارجی 28 شغل در کشور ایجاد می‌کند، اظهار داشت: حجم کاری سازمان گردشگری بسیار بالاست و نمی‌تواند جوابگوی انتظارات باشد. 

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون رئیس جمهور در قبال این سازمان پاسخگو نیست، اظهار داشت: طبق این طرح همین اختیارات سازمان گردشگری در اختیار وزیر قرار می‌گیرد. 

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه به صنعت گردشگری می‌تواند دو برابر نفت برای ایران درآمدزایی داشته باشد. 

گردشگری اسلامی نماینده شورای فرهنگی میراث جمهور پاسخگو تبدیل اینکه صنایع وزارت خاطرنشان اکنون یک‌فوریت اظهار اشاره گردشگر زیرنظر لاهوتی خبرنگار گزارش لنگرود تشکیل عملکرد ضرورت وزارتخانه