برگزیده ها
ارائه بیش از ۱۷هزار تسهیلات به ۲۴ هزار و ۷۳۱ بنگاه اقتصادی / افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین اجرایی می‌‌شود

مازندمجلس: سخنگوی دولت از اجرای همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه‌خبر داد.

مازندمجلس: سخنگوی دولت از اجرای همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه‌خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری صبح امروز خود به آخرین جلسه هیات دولت اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارش نماینده ویژه رییس جمهور درباره مناطق آسیب دیده سیل اخیر ارائه شد. قرار شد از همه ظرفیت‌های قانونی موارد ۱۰ و ۱۲ که استفاده نشده امسال استفاده کنیم تا بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان به این چهار استان اختصاص داده شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه تصویب نهایی ضوابط قانون بودجه سال ۹۶ است که ضوابط اجرایی آن خوشبختانه به تصویب رسید تا قانون بودجه اجرایی شود.

او با بیان اینکه در این مصوبات اجازه داده شده نسبت به افزایش یارانه کمیته امداد و بهزیستی اقدام شود، گفت: در این خصوص مقرر شد تا ۲۰ درصد حداقل برای یک نفره ۹۵هزار تومان،۱۸۹ برای خانواده دو نفره، به خانواده‌های سه نفره ۲۵۳ ، خانواده‌های چهار نفره ۳۳۷ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳۶۵نقدی علاوه بر یارانه ماهانه دریافت می‌کنند.

نوبخت ادامه داد: برخی از رسانه‌ها از این اقدام دولت ابراز خرسندی نکردند. به خوبی می‌دانید که دولت از قبل علاوه بر یارانه سبد غذایی هم تقدیم این خانوارها که اهمیت ویژه دارند می کرد. نباید به دلیل این که چندماه به انتخابات مانده دولت دست از اقدامات خود بکشد. وظیفه ما کار کردن است و تا شهریور ماه  دولت باید به کار خود ادامه دهد. کل افراد شامل این طرح با احتساب خانوارها، ۱۴ میلیون نفر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: من بارها اعلام کرده‌ام که این نظام پرداختی عادلانه نیست. از همین ماه این همسان انجام خواهد شد.

او افزود: در هیات وزیران موردی دیگری تصویب شد، در جهت منویات رهبری برای اشتغال و تولید بود که برای دولت هم بسیار مهم است. رئیس‌جمهور نامه‌ای به آقای جهانگیری نوشتند که شامل چند بند بود از جمله بررسی بنگاه‌های اقتصادی، سامان‌دهی فعالیت بنگاهای غیرخصوصی بود، ارتباط بین بنگاه‌های کوچک و بزرگ و نهایتا استفاده از ظرفیت‌های بنگاه‌های بزرگ بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: رییس‌جمهور بخشنامه‌ای نیز به سایر نهادها نوشتند که وظایفی تعیین کردند. از این رو وزارتخانه‌های مختلف از جمله خارجه، اقتصاد، صنعت و معدن و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف شدند ظرف دو ماه طرح اشتغال را ارائه کنند.

او به تشکیل جلسه روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: وظایف نهادها در این نشست تعیین و مسئولان مربوطه گزارش‌های خود را ارائه دادند. تعداد بنگاهای که تعیین شده بود از خدمات استفاده کنند به ۲۴ هزار و ۷۳۱ بنگاه با تسهیلات دریافتی ۱۷هزار و ۱۷۵ هزار میلیارد تومان رسیدند. علت این که این تعداد زیاد شد به این دلیل است که بنگاه‌های کوچک تسهیلات که چرخه اقتصاد را به حرکت در می‌آورند، ارائه شد.

نوبخت با بیان اینکه تلاش شده به جای تسهیلات چند میلیاردی به چند بنگاه بزرگ، تسهیلات زیر یک میلیارد به بنگاه‌های کوچک داده شود تا همه از امکانات بهره ببرند، یادآور شد: در این دولت هزار کیلومتر راه آهن به بهره برداری رسید ، در فضای انتخاباتی حرفی نمی‌زنم که بعدها شائبه انتخاباتی نداشته باشد. اما انصاف نیست برنامه می‌سازند و در جایی چاله پر نشده نشان داده و می‌گویند پس دولت چکار کرده است؟ از این چاله‌ها زیاد است. دولت به این اقدامات افتخار می کند و حتی به زبان نمی آورد.

ادامه دارد

ادامه تومان تسهیلات بنگاه‌های ارائه نوبخت افزایش بودجه استفاده اینکه تصویب یارانه سخنگوی برنامه بنگاه بازنشستگان اقتصاد تعیین اجرایی میلیارد اقدامات بنگاهای تعداد انتخاباتی نهادها خانوارها نوشتند اشتغال ضوابط همسان‌سازی گزارش فروردین اقتصادی ۱۷هزار اشاره ظرفیت‌های خانواده‌های اقدام قانون مصوبات علاوه