برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- روانشناس اجتماعی گفت: تخریب رجال سیاسی و فرهنگی در انتخابات، منجر به رشد ولنگاری فرهنگی شده و شایعه پراکنی و ترور سیاسی نامزدهای انتخاباتی را در جامعه پرورش می دهد و این امر ولایتمداری کاندیداها را نقض می کند.

مازندمجلس: انتخاباتمجید ابهری در گفتگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، اخلاق انتخاباتی  را لازمه جامعه امروز دانست  و ضمن تاکید بر رشد سیاسی مردم در شرایط چند سال اخیر گفت: انتخابات در هر جامعه ای نشانه رشد و تکامل سیاسی است  و در شرایط  فعلی کشور که افکار عمومی  نظر خوشبینانه ای نسبت به رهبران سیاسی ندارند، نباید نقش  بالای مردم سالاری را در انتخابات نادیده گرفت.
وی افزود:  حزب و حزب گرایی ریشه قابل توجهی در جامعه نداشته است و  از دیرباز نهادهایی همچون مدرسان حوزه علمیه قم ، انجمن های اسلامی سازمان ها و دانشگاه ها، مورد اعتماد مردم بوده و بهترین اهرم برای بالا بردن سواد سیاسی محسوب می شوند بنابراین با وجود  آرمان های مشترک با مردم، نامزدهای معرفی شده از سوی آنها شانس بالاتری برای پیروزی در انتخابات را به خود اختصاص داده اند.
ابهری خاطر نشان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر سنت ناپسند تخریب رجال سیاسی و فرهنگی به وسیله ای  تبلیغاتی تبدیل و ادب سیاسی  را به ولنگاری فرهنگی بدل کرده است. شایعه پراکنی و تخریب شخصیت نامزدها که نوعی ترور سیاسی قلمداد می شود  بر این اساس میثاق با جامعه ،خلوص،  اطاعت از ولایت فقیه و وفاداری نامزدها به اهداف مردم ، اصلی ترین شرایط مشارکت بالا در انتخابات محسوب می شود. 
وی اذعان داشت: وعده های دروغ و دور از حقیقت، به همراه  ترور و تخریب شخصیت ها ، تبدیل به یک مد سیاسی شده است که در فضای مجازی در قالب شایعه به سرعت منتشر می شود این در حالی است که جامعه امروز، ظرفیت  بالایی برای  پذیرش شایعات را در خود  پرورش داد ه است بنابراین نامزدها باید برنامه های واقعی، باورها و ارزش های مورد اعتماد خود  را به مردم ارایه دهند .
روانشناس اجتماعی در ادامه گفت: با افزایش سطح اگاهی مردم نسبت به وضعیت سیاسی جامعه، وعده های بی مبنا جایگاهی ندارند و تنها  ابراز وعده های واقعی ، پاسخ مثبت مردم را در بر میگیرد این در حالی است که صرف هزینه های هنگفت  جهت تبلیغات رنگین کمانی در جامعه ای که 20 ملیون نفر ان زیر خط فقر زندگی میکنند، نیز تاثیری در انتخاب مردم نخواهد داشت.
وی در پایان یادآور شد: معیار اصلی مردم اطاعت و وفاداری به ولایت و ولایتمداری است بنابراین کارنامه عملکردها باید به مردم عرضه شود و مردم با  شعور سیاسی بالای خود، در جایگاه ارزیابی ، انتخاب منطقی داشته باشند .امیدواریم این انتخابات با دوره های گذشته تفاوت چشمگیری داشته باشد چرا که حرکت بر خلاف جریان اب ناامیدی و یاس را درجامعه پرورش می دهد. 
سیاسی جامعه انتخابات نامزدها تبلیغات بنابراین تخریب شرایط واقعی شایعه وفاداری ولایت شخصیت تبدیل محسوب ابهری انتخاباتی امروز ندارند اعتماد فرهنگی