برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: سنگ اندازی وزارت ارتباطات مانع از تغییر شبکه آنالوگ آتش نشانی به دیجیتال شده است.

مازندمجلس: آتش نشانانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، رضا تقی پور در جلسه امروز شورای شهر تهران در رابطه با گزارش حقوقی و فنی حادثه پلاسکو گفت: باید جدول مسئولیتی برابر قوانین و مقررات موجود تهیه شود و ببنیم که هر نهاد بر اساس مسئولیت های خود چقدر موفق بوده است. 
وی افزود: در شرایطی که باید از حادثه پلاسکو درس بگیریم، عده ای تلاش می کنند که با انتقادهای نادرست خود درس گرفتن از این حادثه را به فراموشی بسپارند. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پایان کار داشتن ساختمان پلاسکو اظهارکرد: ساختمان پایان کار داشته است اما بر اساس مقررات ساختمان، باید رسیدگی هایی به ساختمان می شد. 
تقی پور در خصوص گزارش دولتی ارائه شده تصریح کرد: در گزارش دولتی ارائه شده، مطرح شده بود که 300 کارگاه در ساختمان موجود بوده و باید به این کارگاه ها و وضعیت آنها رسیدگی می شد.
وی با بیان اینکه " اگر قرار باشد شهرداری به اشکالات تمام ساختمان ها ورود پیدا کند باید تمام فعالیت های خود را به فراموشی بسپارد" گفت: بیش از هزار و 300 ساختمان نظیر پلاسکو در شهر تهران موجود است و اگر قرار باشد شهرداری به ایمن سازی تمام این ساختمان ها بپردازد باید بودجه قابل توجهی را هزینه کند. 
تقی پور در خصوص تغییر شبکه آنالوگ آتش نشان ها به دیجیتال گفت: سال 94، بودجه این کار تامین شده اما اکنون فرکانس لازم در اختیار سازمان آتش نشانی قرار نگرفته و وزارت ارتباطات باید این فرکانس ها را در اختیار شهرداری قرار دهد. 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر به این خاطر که شبکه اطلاعاتی ما دیجیتال نیست اتفاقی در این رابطه در تهران رخ دهد، مسئولیت آن با نهادهایی است که اکنون اجازه دریافت فرکانس را به شهرداری و سازمان آتش نشانی نمی دهد. 
ساختمان تهران گزارش پلاسکو شهرداری حادثه موجود فرکانس شورای نشانی دیجیتال رسیدگی ارائه دولتی بودجه اکنون اختیار کارگاه مسئولیت رابطه آنالوگ تغییر ارتباطات مقررات وزارت اسلامی  سخنگوی فراموشی پایان