برگزیده ها
گوگل با پرداخت 7.8 میلیون دلار از اتهام انحصارطلبی تجاری در روسیه تبرئه شد

مازندمجلس: گوگل سرانجام با مقامات اداره ضدانحصار فدرال روسیه بر سر پرونده انحصارطلبی تجاری خود به توافق رسید.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، اولین بار موتور جستجوی روسی یاندکس بر ضد گوگل در این کشور شکایت کرده بود و مدعی شده بود این شرکت قوانین رقابت محلی را در روسیه نقض کرده است.

موضوع اصلی پرونده این شکایت این بود که گوگل شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را مجبور کرده تا تولیدات خود را قبل از عرضه به بازار به انبوهی از برنامه‌ها و خدمات خود گوگل مجهز کنند تا این شرکت بتوانند کنترل انحصاری خود بر بازار گوشی‌های هوشمند را حفظ کند.

بر اساس همین شکایت گوگل در سپتامبر 2015 به پرداخت جریمه‌ای 7.8 میلیون دلاری محکوم شد. این رقم برابر با 9 درصد از درامد گوگل در روسیه در سال 2014 به علاوه سود آن بود. کشمکش بر سر این پرونده در دو سال اخیر ادامه یافت و گوگل سرانجام این حکم را پذیرفت.

بر اساس حکم یاد شده گوگل دیگر در زمینه استفاده از برنامه‌های موبایلی بر روی گوشی‌های اندرویدی رفتار انحصارطلبانه‌ای در روسیه نخواهد داشت و از نصب برنامه‌های خود به طور پیش فرض بر روی گوشی‌ها در این کشور خودداری می‌کند. همچنین جستجوگر گوگل دیگر تنها جستجوگر پیش فرض نصب شده بر روی گوشی‌ها در روسیه نخواهد بود.

گوگل همچنین موظف به طراحی ابزاری برای مرورگر کروم است که به کاربران امکان دهد به جای تنها جستجوگر گوگل امکان استفاده از چند جستجوگر را داشته باشند.

روسیه جستجوگر شکایت گوشی‌های نخواهد گوشی‌ها همچنین امکان برنامه‌های بازار میلیون پرونده هوشمند پرداخت استفاده