برگزیده ها
رییسی گزینه جدی جبهه مردمی نیروهای انقلاب است/ او با جمنا هماهنگ است

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی جبهه مردمی گفت:رییسی به عنوان گزینه جدی جبهه مردمی مطرح است و هماهنگی‌ها وجود دارد.اینکه فردی اشکالاتی را بر سازوکار جبهه مردمی وارد داند به معنی این نیست که سازوکار را قبول ندارد.

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی جبهه مردمی گفت:رییسی به عنوان گزینه جدی جبهه مردمی مطرح است و هماهنگی‌ها وجود دارد.اینکه فردی اشکالاتی را بر سازوکار جبهه مردمی وارد داند به معنی این نیست که سازوکار را قبول ندارد.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد زمان معرفی گزینه نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جبهه مردمی  از معرفی ۲۱ نفر  کاندیدا شروع  کرد و به ۱۰ نفر رسید و پس از آن ۵ نفر انتخاب شدند که اکنون ۴ نفر در مرحله ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفتند و مهرداد بذرپاش از کاندیداتوری منصرف شد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی افزود: با حضور سیدابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و حمیدرضا حاجی‌بابایی منتظر هستیم تا زمان تبلیغات آغاز شود و بعد در شورای مرکزی جبهه مردمی تصمیم گرفته شود که آیا هر ۴ نفر در برنامه‌های مناظره تلویزیونی شرکت کنند یا سه نفر کافی است.

حسینی‌گفت: باید فرصتی باشد که گزینه‌های جبهه بحث‌هایشان را با مردم مطرح کنند وبعد بر مبنای نظرسنجی‌های انجام شده مشخص شود موقعیت  کدام یک از گزینه‌ها بهتر است تا در پایان تصمیم گیری‌ شود.

عضو جبهه مردمی بیان کرد: با تک تک ۴ گزینه‌ای که ثبت نام کرده‌اند صحبت شده است و آنها  بر این باورند که در نهایت باید یک نفر گزینه نیروهای مردمی باشد و امیدواریم تا زمان مناظره‌ها شرایط روشن و تصمیم نهایی اتخاذ شود .

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی دولت دهم در باره اینکه رئیسی به عنوان کاندیدای مستقل در عرصه انتخابات حضور یافته است آیا  همچنان جزء گزینه جمنا  محسوب می‌شود، بیان کرد: رئیسی  به عنوان گزینه جمنا مطرح است و در جلساتی که شورای مرکزی برگزار کرده است حضور داشت. با این حال همه تشکل‌ها و گروه‌ها  می‌توانند از او حمایت کنند و حمایت جمنا از رییسی معنایش این نیست که در انحصار جبهه‌ای خاص باشد  اما به عنوان گزینه جدی جبهه مردمی مطرح است  و هماهنگی‌ها وجود دارد.

او درباره اینکه چرا رییسی نپذیرفت در چارچوب جمنا در انتخابات حرکت کند،‌ اظهارداشت: حجت الاسلام رییسی با جبهه مردمی هماهنگ است و مشکلی وجود ندارد، ضمن اینکه هنوز  گزینه نهایی جبهه مردمی مشخص نشده است. 

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی درباره اینکه رییسی بیان کرده است اشکالاتی در سازوکار جبهه مردمی وجود دارد.  اشکالات  مد نظر  او چه بوده است،گفت: چنین  صحبتی از سوی ایشان  نشنیدم اما ممکن است  هر فردی به کارهایی که طی یک سال گذشته انجام شده نقدهایی داشته باشند و این مسئله‌ای طبیعی است. اینکه فردی  اشکالاتی را  بر سازوکار جبهه مردمی وارد داند به معنی این نیست که سازوکار را قبول ندارد.

حسینی در پاسخ به اینکه کابینه کاندیدای جمنا چه زمانی معرفی می شود، بیان کرد: در بین ۲۷ قشر جبهه مردمی، مشاوران  حوزه‌‌های مختلف انتخاب شده‌اند که می‌توانیم افراد را به عنوان همکاران گزینه نهایی پیشنهاد دهیم اما شخص کاندیدا است که در این باره تصمیم می‌گیرد، بنابراین زمانی که گزینه نهایی مشخص شود  کابینه‌اش را معرفی می‌کند.

مردمی گزینه اینکه رییسی عنوان نهایی مرکزی سازوکار شورای تصمیم معرفی نیروهای حسینی ندارد انتخابات حمایت درباره زمانی کاندیدای رئیسی انقلاب اشکالاتی هماهنگ هماهنگی‌ها