برگزیده ها
جذب و آموزش ناظران صندوق‌ها آغاز شده است

مازندمجلس: دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: روند تعیین و آموزش ناظران برای شعبات اخذ رای در سراسر کشور آغاز و تا مورخ 15 اردیبهشت پایان می‌یابد.

مازندمجلس:، حسین بحیرایی دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اظهار داشت: بعد از جلسه آموزشی و توجیهی دبیران اجرایی و اعضای کمیته حقوقی هیات‌های عالی استان، روند تعیین و آموزش ناظران شعبات اخذ رای در تمامی کشور آغاز شده است که بعد از آموزش، آماده حضور در پای صندوق‌های رای خواهند بود.

وی با اشاره به این که به ازای هر صندوق، یک و نیم ناظر در نظر درگرفته شده است، گفت: آموزش ناظران برای اجرای درست وظایف نظراتی از مهم‌ترین امور روزهای پیش رو است که برای این منظور ضمن آموزش حضوری، کتابچه‌های جیبی هم برای مطالعه موردی و یا چک کردن لحظه‌ای وظایف در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

بحیرایی افزود: برای ناظران صندوق‌های الکترونیک نیز که تعداد آن‌ها محدود است، به ازای هر شعبه دو ناظر پیش‌بینی شده است.
دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با اشاره به وظایف و دستورالعمل پیش‌بینی شده برای ناظران شعبات اخذ رای گفت: این وظایف در چهار بخش اجرا می‌شود. مرحله اول از شرح وظایف قبل از اخذ رای است که به دو بخش یک روز قبل از شروع اخذ رای و یک ساعت قبل از شروع اخذ رای تقسیم می‌شود. برای هر یک از این موارد، دستورالعمل‌هایی تعیین شده است و ناظران می‌بایست مرحله به مرحله آن را انجام دهند.

دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تاکید کرد: مرحله دوم از وظایف ناظران محترم حین اخذ رای است که از ساعت 8 صبح آغاز و به مدت حداقل 10 ساعت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که عملکرد ناظران در مرحله سوم، معطوف به شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نهایی خواهد بود، گفت: مرحله چهارم از شرح وظایف تحویل صندوق و ملزومات به وزارت کشور است.

ناظران وظایف مرحله اجرایی آموزش نظارت مرکزی اسلامی انتخابات شوراهای اشاره پیش‌بینی صندوق بحیرایی تعیین شعبات صندوق‌های