برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مرد میانسال که برادرش را در اعتیاد و مرگ پسرش مقصر می دانست، او را با ضربات چاقو در ستارخانه به قتل رساند.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،ساعت یک بامداد 18 فروردین وقوع یک قتل در منطقه ستارخان – خیابان سازمان آب به کلانتری 118 ستارخان اعلام شد. 
با حضور مأمورین و انجام بررسی های اولیه مشخص شد فردی 30 ساله بنام غلامرضا بر اثر اصابت ضربات چاقو به ناحیه قفسه سینه ، در مقابل منزلش به قتل رسیده است. 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در محل ارتکاب جنایت به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند.در همان مراحل اولیه ، فرزند مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که عمویش بنام علی  40 ساله را در حین فرار ازمقابل منزلشان مشاهده کرده است. 
وی در اظهارات تکمیلی به کارآگاهان عنوان داشت: داخل خانه بودم که ناگهان صدای درگیری را ازبیرون خانه شنیدم ؛ زمانیکه پایین آمدم ، عمو علی را دیدم که در حال دور شدن از آنجا بود. او به سرعت سوار ماشین بنز خود شد و از محل فرار کرد.با دیدن بدن خون آلود پدرم که روی زمین افتاده بود به کمکش رفتم اما او فوت کرده بود. 
با آغاز تحقیقات برای دستگیری علی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که علی و همسرش به صورت جداگانه از هم زندگی می کنند  دارای سه فرزند هستند که دو فرزندشان نزد مادرشان و فرزند بزرگشان  پسر 15 ساله نیز نزد پدر خود زندگی  می کند اما سال گذشته فوت کرده است. خود علی نیز بنا بر اظهارات اعضای خانواده اش به مصرف مواد روانگردان اعتیاد دارد. 
در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم  بواسطه شرایط مناسب مالی و زندگی جداگانه از همسرش ، دارای خانه ی مجردی در محدوده اتوبان آزادگان – شهرک آفتاب است که نهایتا با شناسایی این محل ،او صبح دیروز دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. 
متهم در همان اعترافات اولیه صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و مدعی شد: برادرم باعث شد تا پسرم به مصرف مواد مخدر اعتیاد پیدا کند و به همین علت پسرم فوت کرد. پس از آن تصمیم گرفتم تا انتقام مرگ پسرم را از برادرم بگیرم و به همین علت در شب حادثه به در خانه اش رفته و زمانی که وی قصد ورود به خانه اش را داشت ، به سراغش رفتم ؛ ابتدا با او شروع به صحبت کردم و زمانیکه با او درگیر شدم ، با چاقویی که از قبل تهیه کرده بودم چند ضربه به او زده و بلافاصله با ماشین شخصی ام از محل فرار کردم. 
برادرکشی به خاطر انتقام مرگ پسر
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  
تهران آگاهی کارآگاهان اداره فرزند تحقیقات جنایت ارتکاب زندگی اولیه پرونده ماشین اطلاع برادرم همسرش زمانیکه اعتراف اعتیاد جداگانه مقتول بازپرس ناحیه اعلام ستارخان اختیار خانواده اظهارات عنوان انتقام تکمیلی