برگزیده ها
مازندمجلس: پس از آنکه عربستان از سرمایه گذاری به ارزش ۶۵ میلیارد دلار در چین خبر داد در حالی که سرمایه گذاری عربستان در اندونزی به ۶.۷۱ میلیارد دلار می‌رسد، رئیس جمهور اندونزی از این اقدام ریاض اظهار ناامیدی کرد.

به نقل از رای الیوم، جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی در سخنانی عنوان داشت: سرمایه گذاری عربستان در اندونزی بسیار است اما من شگفت زده شدم که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان زمانی که به چین رفت، قراردادهایی را منعقد کرد که ارزش آنها بیشتر از ۸۷۰ تریلیون روپیه (حدود ۶۵ میلیارد دلار) است.

وی افزود: حتی من برای پادشاه چتر در دست گرفتم، اما ما مقداری کمتری به دست آوردیم. اما امید من کمی به ناامیدی گرایید.

رئیس جمهوری اندونزی به تعامل و برخورد ویژه‌ای که با سلمان بن عبدالعزیز در هنگام سفرش به اندونزی در ماه قبل شد، اشاره کرد.

در آن هنگام که باران شدیدی می‌بارید، جوکو ویدودو برای پادشاه عربستان چتر در دست گرفت. وی شخصا به استقبال از پادشاه عربستان به فرودگاه رفت و کاروان پلیس و ارتش نیز که به ندرت در هنگام سفر مهمان دیگری به این کشور دیده می‌شوند، در هنگام آمدن سلمان بن عبدالعزیز حضور داشتند.

رئیس جمهوری اندونزی خاطرنشان کرد که تماس‌های تلفنی را با پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان برای رایزنی‌های بیشتر درخصوص سرمایه گذاری‌ها خواهد داشت.

مردم اندونزی خوش بینی بسیاری نسبت به سفر پادشاه عربستان به کشورشان داشتند و این سفری تاریخی به شمار می‌آمد.

سلمان بن عبدالعزیز اولین پادشاه عربستانی بود که از ۴۷ سال قبل به اندونزی سفر کرده است.
اندونزی عربستان پادشاه سلمان عبدالعزیز سرمایه هنگام جمهوری گذاری میلیارد بیشتر داشتند ناامیدی جمهور ویدودو