برگزیده ها
تاکید رییس جمهور ایران به دفاعی بودن صنعت نظامی کشور

مازندمجلس: امروز در ایران به مناسبت روز ارتش رژه ای برگزار شد. خبر این رژه در رسانه‌های سراسر جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

مازندمجلس: امروز در ایران به مناسبت روز ارتش رژه ای برگزار شد. خبر این رژه در رسانه‌های سراسر جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری «یورونیوز» در گزارشی با اشاره به این رژه نوشت: دراین رژه تانک‌هایی با قابلیت حمل موشک از مقابل حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران عبور کردند. در این مراسم از برخی سامانه‌های هوایی نیز رونمایی شد.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهور در این مراسم ادامه داد: حسن روحانی با اشاره به روز ارتش به قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای اطمینان داد که قدرت نظامی ایران قطعا قدرت بازدارندگی است و تنها برای اهداف دفاعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

در این گزارش، گفته شده است نمایندگان مجلس در ایران طرح افزایش بودجه نظامی کشور را در ماه ژانویه به تصویب رساندند. این شامل توسعه طرح و برنامه‌های موشکی کشور نیز می‌شود. پیش‌تر دونالد ترامپ وعده داده بود که در برابر این برنامه‌ها واکنش جدی نشان دهد. با روی کار آمدن ترامپ ایران به بهانه برنامه‌های موشکی اش مورد تحریم‌های جدید قرار گرفت.

به گزارش «راشاتودی»، روسای صنعت دفاعی ایران در مراسم رونمایی از جنگنده قاهر اف-۳۱۳ به همراه دیگر مقامات دولت شرکت کردند. راشاتودی یادآور شد هیچ یک از این هواپیماها در این مراسم به پرواز درنیامده‌اند.

پایگاه خبری «یو.پی.آی»، نیز در گزارشی با اشاره به رژه و سخنرانی حسن روحانی در خلال این مراسم به بخش‌هایی از سخنان او اشاره کرده و مدعی شده است روحانی در سخنرانی کشورهای غربی را که به‌طور سنتی علیه قدرت نظامی در ایران اظهارنظر می‌کنند را هدف قرار داده است. 

روحانی گفت ما برای تقویت نیروهای مسلح خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم. ما برای ساخت موشک و هواپیما به دنبال اخذ مجوز از هیچ کس نیستیم. او در همین مراسم از آخرین هواپیمای ساخت داخل موسوم به کوثر رونمایی کرد.  

در این گزارش گفته شده به گفته رسانه‌های داخلی این هواپیما برای ماموریت‌های پشتیبانی هوایی در فواصل کوتاه است و می‌تواند سلاح‌های مختلف را نیز حمل کند. مقامات صنعت دفاعی ایران همچنین از یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین و یک موشک کروز ضد ناو و موشک هوا به هوا نیز رونمایی کردند.

روزنامه «اورشلیم پست» رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به این مراسم نوشت: ایران به مناسبت روز ارتش رژه ویژه‌ای ترتیب داد که در خلال این رژه سامانه اس -۳۰۰ روسی رونمایی شد. حسن روحانی و وزیر دفاع او حسین دهقان نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

این روزنامه نوشت: علاوه بر رونمایی از اس-۳۰۰ های روس این رژه با سخنرانی حسن روحانی و وزیر دفاع او نیز همراه بود. روحانی صحبت‌های خود را با اشاره به ظرفیت‌های نظامی کشورش آغاز کرد و گفت: این ظرفیت‌ها برای اهداف تهاجمی نیست بلکه برای اهداف دفاعی است. پلیس‌های ما برای جلوگیری از تنش و درگیری هستند. ما باید در برابر سوقصد دیگران علیه خودمان هشیار باشیم.

او همچنین به افزایش بودجه نظامی تا ۱۴۵ درصد اشار کرده و دیگر کشورهای منطقه را محکوم کرده است بدون اینکه نامی از آنها ببرد. او گفته این کشورهای منطقه متهم به حمایت از تروریسم و بی‌توجهی به حقوق بین‌الملل هستند. 

این روزنامه رژیم صهیونیستی مدعی شده که مشابه همین ادبیات توسط دهقان نیز تکرار شده است. او گفته دشمنان ایران نمی‌توانند هیچ اقدام نظامی‌ای علیه ایران انجام دهند چراکه در آمادگی کامل نظامی به سر می‌برد.

بر اساس گفته‌های دهقان، ارتش ایران برتری ویژه در برابر اقدامات خصمانه‌ای که ایران را تهدید می‌کند، دارد. درجه بالای آمادگی ایران را در برابر دشمنانی که به فکر عملیات نظامی یا حمله به ایران هستند، حفظ می‌کند و همچنین تاکید کرده که تهران توانایی‌اش را برای پاسخ صریح و قاطع به دشمنان افزایش داده است. 

در همین راستا روحانی گفته که او به آخرین خریدهای ایران در صنعت نظامی افتخار می‌کند. نیروهای زمینی ارتش ایران در رژه حضور داشتند و آخرین تکنولوژی‌های مربوط به موشک و پهپاد در این مراسم رونمایی شد. 

نظامی اشاره مراسم روحانی رونمایی دفاعی همچنین برابر گزارش اهداف روزنامه دهقان افزایش رسانه‌های سخنرانی صهیونیستی تاکید کشورهای منطقه می‌کند آمادگی دشمنان هوایی هواپیما بودجه بازتاب رییس‌جمهور ترامپ گزارشی همراه مناسبت نیروهای