برگزیده ها
پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی هنوز تکمیل نشده است/موافقت آملی‌لاریجانی با اعدام محکومان مواد مخدر

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از ارائه توضیحاتی از سوی رییس قوه قضاییه درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی به نمایندگان خبر داد.

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از ارائه توضیحاتی از سوی رییس قوه قضاییه درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی به نمایندگان خبر داد.

حسن نوروزی با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با رییس قوه قضاییه عنوان کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی امروز در دیدار با اعضای کمیسیون قضایی مجلس درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی اعلام کرد که هنوز پرونده این افراد قطعی نشده برای همین هم نمی‌توان جزییات آن را مطرح کرد اما مطالبی که وزیر اطلاعات گفته هم درست نیست.

نوروزی با بیان اینکه رییس قوه قضاییه از رییس‌جمهور و وزیر اطلاعات جهت بیان برخی مطالب درباره بازداشت مدیران برخی کانال‌های تلگرامی افراد گلایه کرد، یادآور شد: آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید داشت اشکالاتی در کار آقای وزیر بوده که بعد از قطعی شدن پرونده بیان خواهد شد. همچنین درباره حذف مجازات اعدام محکومان مواد مخدر هم گفته شد که به طور کلی موافق این موضوع است اما این امر نباید باعث افزایش مشکلات در حوزه مواد مخدر شود و قرار شد همفکری و مشورت بیشتری در این زمینه بین مجلس و قوه قضائیه صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: در بخش دیگری از این دیدار درباره جرم زدایی از قوانین و حبس‌زدایی و رویاوردن به مجازات‌های جایگزین، بحث‌هایی مطرح شد و درباره دستبندهای الکترونیک، توسعه زندان‌ها و کمبود و فضا و حجم پرونده‌ها و اطاله دادرسی، موضوع کمبود بودجه و اعتبارات دستگاه قضائی، استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم قضایی و ضرورت تعامل قوای مققنه و قضائیه مطالبی مطرح شد.

او افزود:‌ رییس قوه قضاییه درباره وضعیت موسسات پدیده، کاسپین و ثامن الحجج تاکید داشت که قوه قضائیه حتی اقداماتی غیرقضایی که وظیفه‌اش نبوده را انجام داده تا این موسسات بتوانند بدهی مردم را پرداخت کنند.

درباره قضایی تلگرامی دیدار کمیسیون قضاییه کانال‌های پرونده قضائیه بازداشت لاریجانی افراد مطالبی تاکید موسسات کمبود موضوع آیت‌الله اطلاعات جزییات مدیران دستگاه نمایندگان اعدام محکومان نوروزی ادمین‌های سخنگوی اعضای