برگزیده ها
تکذیب انصراف زایران یزدی و تبریزی از حج تمتع ۹۶

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اخبار مطرح شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر انصراف زایران یزدی و تبریزی از حج تمتع ۹۶ را کذب عنوان کرد.

مازندمجلس: تکذیب انصراف زایران یزدی و تبریزی از حج تمتع ۹۶به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان؛ حجه الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در جلسه تواصی به حق با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و آغاز بحث‌های انتخاباتی در کشور از عدم توجه به سیاست‌های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری در سال گذشته ابلاغ کردند، انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه با گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم رشید و بزرگوار ایران به درجه‌ای از بلوغ سیاسی رسیده‌اند که به خوبی مسایل را تحلیل کنند، اظهار کرد: این مردم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام (ره)  انقلاب اسلامی را با تمام وجود یاری کرده‌اند اما متاسفانه گاهی حوادث و مسایلی اتفاق می افتد که آنها را رنجانده و متاثرمی‌کند.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تاکید براینکه مسئولان خدمتگزار باید تلاش کنند کدورتها را زدوده و زمینه را برای شرایط کاملا مساعد و آرام فراهم کنند، افزود: در سیاستهای کلی انتخابات که مقام معظم رهبری در مهر ‌سال گذشته ابلاغ کردند همه نکات لازم وجود دارد لیکن متأسفانه به آن عمل نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه مردم از شیوه ثبت نام از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری متاثر شده و احساس کردند به آنها اهانت شده است، گفت: بعضی افراد با وضعیتی برای ثبت نام آمدند که برای مردم ما تحقیرآمیز بود و توقع نداشتند که با جایگاه مقام دوم کشور اینگونه برخورد شود و روحیه مردم در داخل جریحه دار و دشمنان خوشحال شوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند ماه قبل از انتخابات درابلاغ سیاستها، مشخص کردن ضوابط برای تعیین دقیق معیارها، شاخصها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چارچوب قانون اساسی با تاکید بر کارآمدی علمی‌، جسمی و شایستگی متناسب با مسئولیتهای مربوطه و تعهد به اسلام، انقلاب‌، نظام اسلامی و قانون اساسی به‌ویژه التزام به ولایت فقیه و سلامت اخلاقی و اقتصادی را خواستار شده‌اند، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد در کشور رئیس‌جمهور شود به حداقل‌هایی نیاز دارد که رهبری به آنها اشاره فرموده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ذکر چند نمونه از افرادی که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کرده بودند، خاطرنشان کرد: با وجود نکاتی که رهبری تصریح کرده‌اند چگونه می‌توان اجازه داد افرادی که فاقد شرایط لازم هستند وارد عرصه انتخابات شوند؛ بعضی هم متاسفانه از سرغفلت فیلم این افراد را گرفته منتشر کردند و باعث به سخره گرفتن انتخابات شدند.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید بر اینکه این مسایل دلسوزان جامعه را ناراحت می کند، تصریح کرد: چرا به فرمایش رهبری توجه و عمل نشد؟

وی ادامه داد: عقلا و افرادی که مسئول و موظف بودند باید با دعوت از کارشناسان، ضوابط و معیارها را تعیین می‌کردند و در صورت لزوم به تایید رهبری و یا مجلس شورای اسلامی می‌رساندند تا در زمان انتخابات با این وضعیت مواجه نشویم.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت همچنین در بیان دومین نکته مفاد بند پنجم این سیاستها درخصوص ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید ، تطمیع ، فریب و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی و هرگونه اقدام مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی درتبلیغات انتخاباتی را یادآورشد و گفت : دراین کشور، نظام اسلامی حاکم است و نه تبلیغات ریاست جمهوری دریک نظام لائیک.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید بر اینکه درنظام اسلامی قرار نیست با تخریب دیگران به پست و مقام دست یافت، افزود: درچنین نظامی اگر من بین خود و خدا تشخیص دادم که توانایی دارم باید خود را به مردم عرضه کنم واگر شایستگی ندارم وارد این عرصه نشوم چرا که ریاست طلبان مورد لعن خدا و پیامبر قرار گرفته اند ، در حدیث آمده است: "مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ تَرَأَّسَ ومَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ هَمَّ بِهَا".

وی نخستین شرط برای به‌دست گرفتن ریاست جمهوری را تقوی ذکرکرد و گفت: اگرفرد تشخیص داد می‌تواند مشکلات کشور را حل کند خود را به مردم عرضه کند و دنبال تحمیل خود به مردم نباشد.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با اشاره به اینکه اگر خدمات روسای جمهور قبلی در مواردی نقص داشته روسای جمهور بعدی می‌توانند آنها را تکمیل کنند ، تصریح کرد: افرادی ممکن است مدعی شوند که توانایی زیادی دارند و می‌توانند اقتصاد را اصلاح و مشکل بیکاری را حل و تولید را بیشتر کنند، اینها نباید درقالب شعار باشد و مقام معظم رهبری هم با هوشیاری تاکید کرده‌اند که افراد نباید افکارعمومی را فریب داده و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی بدهند.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر به‌عنوان نمونه مطرح کردن افزایش مبلغ یارانه‌ها برای رای جمع کردن را یادآور شد و گفت: فریب دادن افکارعمومی گناه است و مسئولیت شرعی دارد.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه برخی با استدلال، راهکار حل مشکلات اقتصادی را مطرح می‌کنند و شعار نمی‌دهند، افزود: در این شیوه سطح فکر مردم ارتقاء می‌یابد و به کسی هم اهانت نمی‌شود.

وی بدگویی به انسان مسلمان را خروج از مرحله تقوی دانست و اضافه کرد: اهانت به مومن حرام است و اگرحرمت مومنی را شکستیم مثل آن است که خونش را ریخته‌ایم.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با اشاره به اینکه قرآن تمام راههای اهانت به دیگران همچون مسخره کردن، غیبت کردن، تهمت زدن و تحقیر کردن را بسته است، گفت: نباید بخاطر دنیا شخصیت دیگران را تخریب کرد و بدتر از آن دروغ گفت و تلاش کرد با دروغ ، خیانت و فریب افکار عمومی به پست و مقام دست یافت .

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر درادامه با اشاره به اینکه متاسفانه اینگونه مسایل درحوزه حج نیز مشاهده می‌شود، به مطرح کردن اخبار کذب درشبکه‌های مجازی درباره انصراف زائران یزدی و تبریزی از حج تمتع و انتشار حرفهای دروغ از زبان فردی که خود را سفیرایران در عربستان می‌نامد، پرداخت.

وی ادامه داد: در حالی که هنوز ثبت‌نامی صورت نگرفته، خبرانصراف زائران یزدی و تبریزی را درشبکه‌های مجازی پخش می‌کنند و یا اظهارات فردی را به‌عنوان سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در عربستان پخش می‌کنند که وی هرگز سفیر نبوده و هم اکنون نیز از کشور فراری است.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت افزود: متاسفانه به دروغ منتشر کردند که روی میز مذاکره با وزیرحج عربستان پرچم جمهوری اسلامی ایران نبوده است درحالی که تصاویر این نشست که در آن پرچم ایران روی میز مذاکرات وجود دارد قبلاً منتشر شده است.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: حج واجب مردم و موجب سربلندی کشور است و فرد مستطیع ، شرعاً باید به حج برود و اگر نرود معصیت کرده است آنوقت می شود تصور کرد که فرد مسلمانی یک فرضیه درست کند که برخی به حج نمی‌روند و بخاطر نرفتن به حج به آنها تبریک بگوید، متاسفانه برخی نیز این موارد را نقل می‌کنند، آیا این حرکات درجامعه اسلامی قابل قبول است؟

وی در ادامه سومین نکته را ارتقاء سطح شناخت و آگاهی آموزشهای عمومی و ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی و تعیین قواعد و ضوابط رقابت سیاسی لازم ذکر کرد و گفت: باید مردم را آگاه کرد و سطح دانش آنها را ارتقاء داد تا فریب شعارهای تبلیغاتی دروغین را نخورند.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تاکید براینکه دوره چهار ساله ریاست جمهوری محل آزمون و خطا نیست، افزود: مردم باید با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز تجربیات گذشته فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند که بتواند مشکلات کشور را حل و راه را برای پیشرفت، تعالی، اشتغال و تولید بیشتر فراهم سازد.

حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکربا بیان اینکه رهبری دلسوزانه مردم را آگاه و ضوابط را مطرح می‌کنند، اظهار کرد: درمنطق اسلام شایسته سالاری ملاک است و نه نگاههای حزبی و گروهی.

وی تصریح کرد: درنظام اسلامی فردی که شایسته‌تر، توانمندتر، سیاستمدارتر، با تقوی‌تر، برخوردار از علم و دانش بیشتر و همراه و همگام با رهبراست باید برای حل مشکلات کشور سرکار بیاید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید براینکه اگر کسی بخاطردنیا دنبال پست و مقام می رود "خسر الدنیا و الاخرة " است، افزود: افرادی که نام نویسی کردند هرکدام تشخیص می‌دهند دیگران ارجح و بهتر هستند به نفع آنها کنار بروند و شورای نگهبان را دچار مشکل نکنند و اجازه دهند درفضا و محیطی سالم ، انشاءالله انتخاباتی آرام داشته باشیم.

حجه الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه شرایط جهان و منطقه در وضعیت خطرناکی قرارگرفته است، آمریکا و کره شمالی درآستانه جنگ هسته ای با یکدیگرقرار گرفته‌اند، تکفیری ها هرروز جنایت تازه‌ای انجام می‌دهند، گفت: آمریکا وکره شمالی به مرحله جنگ رسیده‌اند و در جنایت اخیر داعش درسوریه نیز دهها کودک مظلوم فوعه و کفریا شهید شدند، این کودکان مظلوم و گرسنه برای گرفتن غذا جمع شده بودند که درعملیات انتحاری بیش از صد زن و بچه مظلوم تکه تکه شدند و هیچ کس هم دردنیا صدایش در نمی‌آید، در چنین فضا و شرایطی باید در انتخاب و در تبلیغات‌مان دقت کنیم و انشاءالله ملت عزیز ایران درامتحان پیش رو نیز سربلند و سرافراز خواهند شد و توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف و مایوس ساختن مردم از نظام به شکست منتهی خواهد شد.

اینکه رهبری اسلامی جمهوری اشاره والمسلمین انتخابات ریاست نماینده زیارت حجةالاسلام تاکید تصریح افزود درامورحج افرادی متاسفانه دیگران ضوابط شرایط اهانت عمومی انتخاباتی مشکلات بیشتر مظلوم ادامه تبریزی نباید منتشر افراد گرفتن تعیین ارتقاء الاسلام کرده‌اند عربستان مسایل تخریب تشخیص گذشته مَلْعُونٌ براینکه داوطلبان توانایی می‌توانند جمهور روسای دنبال زائران می‌دهند نبوده انشاءالله آمریکا جنایت شمالی درنظام مجازی به‌عنوان افکارعمومی مرحله بخاطر درشبکه‌های تولید اقتصادی فراهم اظهار اینگونه دشمنان معیارها سیاستها رسیده‌اند سیاسی ثبت‌نام جامعه نامزدی ابلاغ انقلاب قانون اساسی هرگونه وضعیت وعده‌های اختیارات قانونی شورای گرفته اسلام شایستگی انصراف نمونه اجازه تفرقه