برگزیده ها
بدقولی ترامپ در اعلام برنامه امنیت سایبری آمریکا

مازندمجلس: علیرغم گذشت بیش از 90 روز از آغاز ریاست جمهوری ترامپ وی بر خلاف وعده قبلی خود هنوز از طرح دولت این کشور برای ارتقای امنیت سایبری ایالات متحده رونمایی نکرده است.

مازندمجلس: به نقل از پی سی ورلد، ترامپ مدتها قبل و به دنبال برگزاری جلسه ای دوساعته با مقامات اطلاعاتی آمریکا وعده داده بود که ظرف 90 روز از برنامه ای رونمایی کند که مانع از موفقیت حملات سایبری بر ضد آمریکا شود.

اما حال که وی بیش از سه ماه است در کاخ سفید به سر می برد، نشانه ای دال بر آماده شدن برنامه یاد شده به چشم نمی خورد. این در حالی است که حملات سایبری به ایالات متحده کماکان ادامه دارد و خود ترامپ هم در نشست خبری خود در 11 ژانویه بر خطیر بودن شرایط امنیت سایبری آمریکا تاکید کرد.

وی در این نشست گفت: همه ما را هک می کنند.  دولت ما یکی از کشورهای عضو فهرست 17 نفره ای است که از نظر حفاظت سایبری بدترین وضعیت را دارند. ترامپ رادولف جولیانی را به عنوان مشاور غیررسمی امنیت سایبری خود منصوب کرده، اما وی هم در هفته های گذشته تحرک خاصی نداشته است.

کارشناسان هشدار می دهند که بی تحرکی ترامپ در این زمینه امنیت سایبری دولت آمریکا را با توجه به ضعف زیرساخت های این کشور بیش از گذشته تهدید خواهد کرد.

آ

سایبری آمریکا ترامپ امنیت برنامه گذشته حملات