برگزیده ها

مازندمجلس: معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان برخی انتقادها نسبت به رفع نشدن مشکلات اقتصادی کشور در ١٠٠روز، گفت: فروریختن شاکله اقتصادی کشور به حدی بود که تا چندین سال هم قابل آوار برداری نیست.

مازندمجلس: معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان برخی انتقادها نسبت به رفع نشدن مشکلات اقتصادی کشور در ١٠٠روز، گفت: فروریختن شاکله اقتصادی کشور به حدی بود که تا چندین سال هم قابل آوار برداری نیست.

حجت الاسلام مجید انصاری عصر امروز - سه شنبه - در نشست سراسری روسا، معاونان فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی مراکز آموزش عالی کشور درمحل تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، افزود: قبلا ده ها هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بانک مرکزی و همچنین دهها هزارمیلیارد تومان بدهی به پیمانکاران وجود داشت و هزینه های دولت تا سال ٩٢ به ١٢٠ هزارمیلیارد تومان افزایش یافت که این بدهی ها یک ساله قابل جبران نیست.
 
شهادت می دهم ظلم بزرگی به روحانی و دولت می شود

وی گفت: با این همه، دولت دراین مدت سعی کرد تا بخشی از بدهی به بانک مرکزی و پیمانکاران را بپردازد.
معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: شهادت می دهم ظلم بزرگی به رئیس جمهوری و دولت می شود که می گویند تیم اقتصادی اش موفق نبود؛ روحانی تنها رئیس جمهور بعد از انقلاب بود که برای حل مشکلات اقتصادی هفته ای دو روز ( دوشنبه ها و چهارشنبه ها) با تیم اقتصادی جلسه تشکیل می داد و شخصا جلسات را پیش می برد.

تامین ٢٩ هزارمیلیارد تومان درأواخرسال ٩٥ با ایجاد تمهیدات خاص اقتصادی
انصاری با بیان اینکه در أواخرسال ٩٥ بدلیل مشکلات مالی همه در دولت وسوسه استقراض از بانک مرکزی شده بودیم، گفت: همه ما گفتیم چاره ای جز استقراض از بانک مرکزی نیست و استقراض ٢٠هزارمیلیارد تومان از بانک مرکزی را اجتناب ناپذیر می دانستیم اما رئیس جمهور اجازه انجام این کار را نداد و گفته بود نمی خواهد هدف کاهش تورم به زیر ٩ درصد مخدوش شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهورضمن ایستادگی و با تیم اقتصادی نشست هایی برگزار کرد که حاصل این ایستادگی تامین ٢٩ هزار میلیارد تومان با تمهیدات خاص اقتصادی بود بدون اینکه مجبور به استقراض از بانک مرکزی شویم و با این کار بود که از رکود ٦/٩ درصدی توانستیم به رشد ٨/٧ صدی دست بیاییم.
اقتصادی مرکزی تومان استقراض جمهوری بزرگی جمهور معاون هزارمیلیارد مشکلات تمهیدات اینکه گویند تامین ایستادگی روحانی انصاری شهادت پیمانکاران میلیارد حقوقی