برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه تاکید کرد: در این دنیای پرآشوب که خطر افراط و ترور منطقه و جهان را تهدید می‌کند، همکاری و گسترش فرهنگ مدارا از مهمترین روش‌های مقابله با افراطی‌گری و تروریسم است که نه تنها ضامن خوشبختی و سعادت مردم باشد بلکه از گسترش تروریسم و افراطی‌گری جلوگیری کند.

مازندمجلس: محمدجواد ظریف صبح امروز در همایش اقتصادی ایران و قرقیزستان گفت: ایران و قرقیزستان دو کشور با فرهنگ و دین و آیین و جفرافیا و سابقه تاریخی مشترک هستند که سابق دراز تاریخی دارند.
 
ایران و قرقیزستان پیوندهای ناگسستنی تاریخی دارند
 
او ادامه داد: ۲۵ سال گذشته به عنوان دورانی که دو کشور از روابط دیپلماتیک و رسمی هم علاوه‌بر پیوندهای ناگسستنی تاریخی دارند، از اهمیت خاصی برخوردار است. مایلم از این فرصت استفاده کنم و بیست و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک را به همه دوستان تبریک عرض کنم.
 
دوستان دوران سختی را فراموش نمی‌کنیم
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه از ابتدای استقلال قرقیزستان، ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال را به رسمیت شناخت و روابط دوستانه دو کشور تا به امروز ادامه یافته است، اظهار داشت: ما دوستان دوران سختی را فراموش نمی‌کنیم. امروز هم بعد از سفر بسیار موفقیت‌آمیز آقای روحانی به قرقیزستان در دسامبر ۲۰۱۶ که منجر به امضای اسناد متعددی بین دو کشور شد، زمینه برای گسترش همکاری‌ها بین دو کشور بسیار فراهم است.
 
در هیات ایران در قرقیزستان، نمایندگانی برای شروع یا تقویت همکاری‌ها حضور دارند
 
ظریف با اشاره به همراهی یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی با وی در این سفر تصریح کرد: همراه من دو هیات بلندپایه اقتصادی از بخش دولتی و خصوصی حاضر هستند. همکاری در حوزه‌های مختلف از فناوری و علوم و پیشرفته تا انرژی، ساخت و ساز و همکاری در حوزه کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن و سایر زمینه‌ها امکانپذیر است و امروز در هیات جمهوری اسلامی ایران نمایندگانی از بخش خصوصی و دولتی برای شروع یا تقویت همکاری‌ها حضور دارند.
 
او افزود: امیدوارم در این جلسه و مذاکراتی که بین تجار و کارآفرینان دو طرف صورت خواهد گرفت، زمینه‌ای برای انعقاد توافق‌ها و پیگیری موافقتنامه‌های قبلی برای پیشبرد روابط در جهت منافع دو کشور فراهم شود.
 
گسترش فرهنگ مدارا از مهمترین روش‌های مقابله با افراطی‌گری است
 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای ما در جمهوری اسلامی ایران پیشرفت، توسعه، امنیت و ثبات قرقیزستان، پیشرفت، توسعه و ثبات ماست، خاطرنشان کرد: ما نه تنها در یک منطقه زندگی می‌کنیم بلکه علقه‌های تاریخی و علایق مذهبی و فرهنگی، ما را به هم پیوند داده و در این دنیای پرآشوب که خطر افراط و ترور منطقه و جهان را تهدید می‌کند، همکاری و گسترش فرهنگ مدارا از مهمترین روش‌های مقابله با افراطی‌گری و تروریسم است که نه تنها ضامن خوشبختی و سعادت مردم باشد بلکه از گسترش تروریسم و افراطی‌گری جلوگیری کند.
 
هیچ سقفی در روابط با قرقیزستان نمی‌شناسیم
 
ظریف با بیان اینکه برای دوستان قرقیزی یک بار دیگر تأکید می‌کنم که ما هیچ سقفی در روابط با قرقیزستان نمی‌شناسیم و در همه حوزه‌ها آماده گسترش روابط هستیم، ابراز داشت: در حوزه معاملات پولی و بانکی و روابط بانکی نیازمند حرکتی جدی‌تر برای باز کردن و تسهیل روابط کارافرینان هستیم.
 
او افزود: امیدواریم با توافقات صورت گرفته بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی قرقیزستان، زمینه فعالیت بخش خصوصی فراهم‌تر شود.
قرقیزستان روابط دارند تاریخی گسترش فرهنگ امروز افراطی‌گری همکاری دوستان همکاری‌ها خصوصی اینکه روش‌های مدارا مهمترین اقتصادی مقابله اسلامی هستیم جمهوری بانکی مرکزی افزود پیشرفت تروریسم منطقه دولتی توسعه نمی‌شناسیم تقویت دوران فراموش دیپلماتیک پیوندهای ادامه نمی‌کنیم استقلال نمایندگانی ناگسستنی فراهم زمینه بسیار  ظریف