برگزیده ها
هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها با ملاک‌های اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرایی عمل نمی‌کنند

مازندمجلس: رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با تأکید بر اینکه هیأت‌های نظارت شوراها با ملاک‌های اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرایی عمل نمی‌کنند،‌گفت:‌هیأت‌های نظارت بر سلامت انتخابات و حق‌الناس نظارت دارند.

مازندمجلس:،‌علیرضا رحیمی نماینده مردم  تهران و رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر در استان تهران در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه پارلمان)‌در تذکری با استناد به ماده 79 آئین‌نامه خانه ملت، نسبت به اظهارات حسن نوروزی نماینده رباط کریم واکنش نشان داد و اظهار داشت: متأسفم که آقای نوروزی مسائلی را که نتوانسته در حوزه انتخابیه خودش در رباط کریم حل کند، هم فضا را متشنج کرد و هم شروع به نامه‌نگاری به وزیر اطلاعات و رئیس محترم مجلس کرد در حالی که هیچ مبنایی ندار دو هیچ نکته قابل توجهی نداشت.

وی افزود: آقای نوروزی در کمال بی‌انصافی موضوع اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی را مطرح کردند در حالی که اصولا شأن نظارت بر انتخابات یک شأن حقوقی است و موضوع اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرایی اصلا مطرح نیست؛ ما هیچ تکلیف حقوقی نداشتیم اما به حرمت همکاران و با مشورتی که با نمایندگان مجلس انجام دادیم، مقرر شد در حوزه انتخابیه، نمایندگان مجلس در آن حوزه، نمایندگان خود را انتخاب کنند.

رحیمی تصریح کرد: برای رباط کریم که مدنظر آقای نوروزی است، دو نفر نماینده از 5 نفری که خود ایشان معرفی کرده بودند به عنوان عضو هیأت نظارت تعیین کردیم اما متأسفانه آقای نوروزی با جوسازی آن دو نفر را مجبور به استعفا کرد و آن دو نفر به طور رسیمی و کتبی استعفا دادند و سپس آقای نوروزی هم به ما پیامک دادند که «بچه‌های ما استعفا خواهند داد».

نماینده تهران در مجلس همچینی گفت: ما بچه‌ای در آنجا نداریم چه بچه‌های ما باشند یا کسی دیگر، آنچه که مهم است رعایت حقوق مردم است اما متأسفانه نکته‌ای را که آقای نوروزی در فضای عمومی مطرح کردند، این شائبه و تشویش اذهان عمومی را ایجاد می‌کند که هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها با در نظر گرفتن مسائل اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرایی  عمل می‌کنند که این کذب مطلق است.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت: هیأت‌های نظارت، نظارت بر حق‌الناس و سلامت انتخابات دارند، آقای مطهری گفتند که مظلومیت‌شان را فریاد زدند در حالی که مظلومیتی وجود نداشت و ما حق خودمان را برای شکایت علیه هر کسی که در امر نظارت بر انتخابات شوراها به دنبال تشویش اذهان عمومی است، محفوظ می‌دانیم.

نظارت انتخابات نوروزی اصول‌گرایی اصلاح‌طلبی نماینده شوراها عمومی هیأت‌های رحیمی استعفا تهران نمایندگان دادند تشویش اذهان بچه‌های نداشت استان تذکری انتخابیه موضوع حقوقی متأسفانه