برگزیده ها
بهره‌برداری و اقدام منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها ممنوع شد

مازندمجلس: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای، هر گونه بهره‌برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها شود راممنوع کردند.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان کلیات لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با 130 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 200 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات این لایحه را مصوب کردند.

همچنین نمایندگان ماده یک از این لایحه را نیز با 134 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 194 نماینده حاضر در جلسه، به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، هر گونه بهره‌برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها شود، ممنوع است. مرجع تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران سازملان حفاظت از محیط زیست است.

طبق تبصره این ماده، آیین‌نامه تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط سازمان حفاظت از محیط زیست تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد تا مبنای عمل سازمان مذکور و تمامی مراجع ذی‌ربط قرار گیرد. این دستورالعمل باید متضمن حفظ و احیای تالاب‌های کشور باشد.

جبران غیرقابل آلودگی تخریب حفاظت تصویب لایحه تالاب‌ها موافق تشخیص رساندند نماینده مخالف ممتنع کلیات بهره‌برداری ممنوع نمایندگان مصوبه تالاب‌های