برگزیده ها
عملیات اکتشاف در 34پهنه معدنی کشور در دست اجراست

مازندمجلس: اردبیل- ایرنا- مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید عملیات اکتشاف در 34 پهنه معدنی 27 استان کشور در دست اجراست.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا علی اصغرزاده روز چهارشنبه در اولین همایش پهنه های اکتشافی و فرصت های سرمایه گذاری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: ایمیدرو اکنون در مناطق مختلف کشور همچون سیستان و بلوچستان (سراوان)، خراسان رضوی (سنگان)، ایران مرکزی، گلستان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان جنوبی، اردبیل و گرگان مشغول عملیات اکتشافی است.
وی بیان کرد: این سازمان با هدف دستیابی به ذخایر فلزی (مس، طلا، سنگ آهن، سرب و روی، کرومیت، عناصر نادر خاکی، مولیبدن، آنتیموان و نیکل) و غیرفلزی (زغال‌سنگ، فسفات، بوکسیت و بیتومین) در مراحل مختلف اکتشافی از شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی تا اکتشافات عمومی، تفصیلی و تکمیلی در محدوده‌های دارای پروانه، عملیات را ادامه می‌دهد.
اصغرزاده گفت: برنامه های اکتشافی سازمان با هدف کشف منابع جدید برای توسعه بخش معدن، فراهم ساختن بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با تهیه مستندات اکتشافی مطابق با استاندارد های جهانی ، ‌سرمایه گذاری اکتشافی در مناطق محروم و دارای ظرفیت معدنی برای هدایت منابع و ایجاد ‌اشتغال در مناطق مختلف کشور صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: تعامل بین وزارت صنعت، معدن و تجارت ، سازمان توسعه و سازمان زمین شناسی در جهت اجرای عملیات اکتشافی در پهنه های معدنی از عوامل موثر در تسریع فعالیت های اکتشافی در کشور است.
اضغرزاده بیان کرد: فعالیت در پهنه ها با هدف شناسایی و پی جویی ظرفیت های معدنی به منظور افزایش ذخایر و ایجاد تنوع در محصولات معدنی به همراه بستر سازی جهت جذب سرمایه گذاران خصوصی پیگیری خواهد شد.
وی گفت: یکی از استان هایی که در این مورد ظرفیت قابل توجهی دارد استان اردبیل است که در موقعیت خوبی قرار گرفته بطوری که چهار پهنه معدنی در این استان در دست مطالعه است.
چهار پهنه معدنی قزل اوزن ،سبلان ،قره سو، باغرو داغ و نیر - زرج آباد از جمله پهنه های معدنی استان اردبیل است که توسط شرکت های مختلف بخش خصوصی عملیات مطالعاتی آن به انجام رسیده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257

اکتشافی معدنی عملیات اردبیل استان مختلف ظرفیت سرمایه مناطق توسعه گذاری ایجاد خصوصی منابع فعالیت شناسایی اصغرزاده اکتشاف خراسان ذخایر دارای