برگزیده ها
واکنش محسن هاشمی به شایعه خروج خانواده‌اش از ایران

مازندمجلس: محسن هاشمی به شایعه‌هایی، در مورد خروج خانواده هاشمی پاسخ داد و در مورد دادگاه فائزه و مهدی،گفت: از مرخصی برادرم مهدی تمام شد و مجددا به زندان بازگشت شرایط مادرم دشوارتر شده است

مازندمجلس:محسن هاشمی رفسنجانی در اين گفتگو پیرامون آخرین وضعیت پرونده مهدیهاشمی، فایزه هاشمی و شرایط اصلاح طلبان و چگونگی پیشرفت مترو تهران در ابتدایانقلاب سخن گفت.

*روزهای بدون آیت الله وضعیت خانواده چگونه است؟

شرایط دشواری است. از دست دادن پدر برای هر خانوادهای سنگین و طاقت فرساست اما برای ما موضوع دومی هم وجود دارد. از نظر بسیاری از ایرانیانو مردم، آیت الله هاشمی رفسنجانی پدر و پشتوانه ای برای جامعه بودند و این فقدان بارروانی و اندوه مضاعفی ایجاد می کند، هرچند همدردی و همراهی مردم بسیار برایمان شیرینو تسلی بخش است. از اسفندماه که مرخصی برادرم مهدی تمام شد و مجددا به زندان بازگشتشرایط مادرم دشوارتر شده است. همه ما تلاش می کنیم ایشان که بیشترین رنج را از فقدانآیت الله می برند را تسلی دهیم.

*شرایط اصلاح طلبان را چگونه می‌بینید؟

اصلاح طلبان و جریان اعتدال در مقطع فعلی وضعیتحساس و تعیین کننده ای دارند. در آستانه انتخابات قرار داریم و حضور منسجم، موفق وپرشور در انتخابات پیشرو می تواند ضامن امنیت و پیشرفت کشور و تثبیت تفکر میانه رویو اعتدال باشد. انتظار این است همانگونه که در سال 1392 آیت الله هاشمی با درایت وتدبیر شرایط را مدیریت کردند تا حماسه سیاسی خلق شود، بزرگان کشور و رهبران جریان اصلاحاتو اعتدال نیز با وفاق، همگرایی و تدبیر بتوانند به نظام و مردم آرامش داده و حماسهدیگری را بوجود بیاورند.

     
*همه انتظار داشتند شما نامه تندتری به آقای قالیبافبنویسید اما این طور نبود و نامه کاملا محترمانه و رسمی بود، علت چیست؟

نگرش بنده به مدیریت برهمین اساس است. حوزه اجراییو مسایل عمومی جای مجادلات سیاسی نیست، اختلاف سلیقه ما نباید باعث شود که نقاط مثبتدیگران را نادیده بگیریم و یا در رسانه ها به یکدیگر پرخاش کنیم. اگر اختلاف نظر کارشناسیوجود دارد محل بحث آن جلسات کاری است نه تریبون های سیاسی. برهمین اساس به آقای قالیبافنامه نوشتم تا تنش در فضای مدیریت شهری کاهش یابد و روابط صمیمانه و همدلی بیشتری درسال جدید حاکم شود.

*درباره دادگاه فایزه هاشمی و پرونده مهدی هاشمیخبر تازه ای ندارید؟

پرونده مهدی با وجود گزارشهای مثبتی که از قاضیپرونده به دفتر مسئولان عالیرتبه نظام در زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی ارسالشده بود در فرایند اعاده دادرسی به نتیجه نرسید. البته اعاده دادرسی محدودیت برای طرحندارد و ما امیدواریم با کاهش التهابات سیاسی، این پرونده بصورت کارشناسی مجددا رسیدگیشده وحکم آن نقض و اعاده دادرسی شود. در مورده خواهرم فائزه نیز امیدوارم در دادگاهتجدید نظر مساله حل شود.

*چرا برخی همچنان بدنبال خروج خانواده آیت الله هاشمیاز کشور هستند؟

این گونه حرکت های تخریبی، همان روندی است که مقاممعظم رهبری بعنوان دوقطبی سازی از آن انتقاد کردند و قطعا اخلاق اسلامی اجازه دروغ،تهمت و تخریب را نمی دهد. امیداوریم مسئولان مربوطه به صورت بی طرفانه با همه تخلفاتبرخورد کنند و فقط مربوط به یک گرایش سیاسی نباشد.

هاشمی سیاسی شرایط طلبان اعتدال مدیریت رفسنجانی دادرسی اعاده پرونده انتخابات انتظار اختلاف مسئولان برهمین چگونه وضعیت دشوارتر مادرم فایزه اصلاح مجددا خانواده پیشرفت جریان