برگزیده ها
صداوسیما در ایام انتخابات مرغ عزا و عروسی است

مازندمجلس: عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: صداوسیما در ایام انتخابات مرغ عزا و عروسی است.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، حسن کوهکن در صحن علنی امروز ( چهار شنبه، 30 فروردین ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک روز ارتش گفت: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزار هستیم که در صدر کشور بیش از 800 هزار نفر معتکف فضای کشور را با دعا و نیایش عطرآگین کردند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال 95 برای حوزه انتخابیه سال صبر و مماشات برای تشخیص کارآمدی ها بوده است، یادآور شد: سال 96 نتیجه ارزیابی کارایی ها در ارتباط با خدمت به مردم را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: در امر مربوط به کشاورزی و آب کشاورزی به استناد یک تجربه 30 ساله در کنار کشاورزان هستیم و در این باره تصمیماتی که در حوزه انتخابیه گرفته می شود باید منافع مشروع و قانونی کشاورزان شهرستان لنجان را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: من حرف دوست همکارم را نمی زنم که اگر فلان آقا را در انتخابات ریاست جمهوری تایید کنیم استعفا می دهم؛ بلکه از شورای نگهبان می خواهم مر قانون را اجرا کند و هر آن کسی که مطابق قانون صلاحیت ندارد را رد کند، هیچ اتفاقی در مملکت نخواهد افتاد.

کوهکن با یادآوری اینکه ما در کشور تجربه کردیم فردی که رئیس جمهور بود،‌ ارتش و نظام را در زمان جنگ تا مدتی فرماندهی می کرد، مجلس عدم کفایت سیاسی او را تصویب و وی از کشور فرار کرد، تصریح کرد: از شورای نگهبان انتظار می رود همچون سابق بدون رودربایستی مر قانون را اجرا کند و هر آن کسی را که رفتارش و گفتارش عدم پایبندی را نشان می دهد رد کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کسی که خود را برای در اختیار گرفتن سکان اجرایی کشور آماده می کند، تراز کلام او باید تراز این جایگاه باشد و نباید به نوعی صحبت کند که شنوندگان فکر کنند اگر او انتخاب شود تمام مشکلات مملکت را یک شبه حل می کند؛ این خیانت به باورهای مردم است و نباید اساس را بر تخریب دیگران گذاشت؛ چه زمانی و کی قرار است فرهنگ گفتمان خودمان را در این مملکت اصلاح کنیم؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برادری که امروز کاندیدا شده در پایان دولت یازدهم  مطرح می کند این دولت یک کار خوب انجام نداده است؛ حالا تحویل بگیرید مقابل شما هم می گویند این دولت یک کار خوب انجام نداده است هم حرف شما غلط بود و هم حرف کسی که امروز این حرف را می زند.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور، یادآور شد: شما کاندیدا شدید و می خواهید به آقای رئیس جمهور کمک کنید اشکالی ندارد، پس از تایید صلاحیت این کار را انجام دهید اما از شما انتظار می رود فضای کشور را از سمت و سوی آرامش خارج نکرده و اعلام نکنید کاندیدا شدم که بگویم دولت را با چه فسادی تحویل گرفتیم.

کوهکن ادامه داد: به آن برادر هم می گویم نرو در غرب کشور و نگو دولت قرار است بعد از انتخابات اعلام کند بانک های کشور ورشکسته هستند. آگاه هستید که این حرف یعنی چه و اگر اعتماد مرد سلب شود و پولهایشان را از بانک ها بیرون بکشند چه اتفاقی می افتد؟ در حقیقت بانک هایی که سپرده ها و وام ها را 18 درصد می گیرند با هزینه های سه چهار درصدی و جرایم ورشکست نمی شوند، لذا برای مردم نگرانی به وجود نیاورید؛ بنابراین نوع صحبت کردن باید طراز این جایگاه قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به جناح های سیاسی، گفت: در این دوره از انتخابات فرصت طلبی هر جناح برای آنکه در صحنه انتخابات کشور، رقیب را متهم به تندروی کند ممنوع بوده و در بین داوطلبین از تمامی جناح ها فردی که گاهی اوقات در افکار عمومی متهم به تندروی می شدند وجود ندارد بنابراین هیچ احدی حق ندارد برای مدیریت افکار عمومی و جمع کردن رای از بخشی از جامعه کسی را به تندروری متهم کند؛ تمام افراد حاضر از جناح های مختلف معمولا بر اساس تعبیر سیاسی متعدل هستند.

وی با اشاره به جایگاه صداسیما گفت: صداوسیما در این ایام به منزله مرغ عزا و عروسی است و اگر سفر رئیسی جمهور را پوشش ندهد،‌ آنها اعتراض می‌کنند اگر پوشش دهد یک کاندیدای دیگر نامه می نویسید این موضوع باید حل شود

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم، با اشاره به مناظره های انتخاباتی، یادآور شد: مناظره ها مهم است،‌ در حاشیه مناظره باید گروه کارشناسی بگذارید اگر کاندیدایی حرف غیر کارشناسی مطرح کرد، ‌مودبانه و با اخلاق درست به چالش کشیده شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر بیش از 1800 نفر در انتخابات شرکت می کنند به دلیل آن است که اگر به شرایط مصرع در قانون اساسی آگاه نیستند مشکل فرهنگی در این میان وجود دارد و اگر مطلع هستند واجد شرایط نبوده و ثبت نام می کنند با مشکل فرهنگ عمومی مواجه هستیم؛ ای کاش یکی از داوطلبین ریاست جمهوری بگوید ریشه بسیاری از مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی مشکلات فرهنگی است و در این بخش گام برمی دارم.

انتخابات شورای نماینده یادآور لنجان ندارد جمهور اسلامی قانون مشکلات کوهکن سیاسی مملکت ریاست جمهوری جایگاه کاندیدا امروز مناظره ادامه عمومی معادن نداده داوطلبین اشاره کارشناسی شرایط فرهنگی افکار صنایع اعلام بنابراین تندروی تحویل اتفاقی اینکه انتخابیه کشاورزی هستیم عروسی دستور صداوسیما تجربه کشاورزان نباید فرهنگ انتظار صلاحیت تایید نگهبان کمیسیون