برگزیده ها
سامانه تبلیغات انتخاباتی نهایی شد/ سپاه و نیروی انتظامی مشغول رصد فضای عمومی هستند/ تجمع در اماکن سرپوشیده نیاز به مجوز ندارد

مازندمجلس: رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور گفت: اطلس انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر تهیه و برای تک تک استان‌ها ارسال شده است.

مازندمجلس: رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور گفت: اطلس انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر تهیه و برای تک تک استان‌ها ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین ذوالفقاری در نشست خبری خود العام کرد: سامانه تبلیغات انتخاباتی روز گذشته تصویب نهایی شد بر همین اساس هر یک از نامزدها و طرفداران آنها باید از طریق این سامانه برای انجام تبلیغات مراجعه و ثبت‌نام کنند.

او افزود: ستاد تامین امنیت انتخابات از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است، در این ستاد نمایندگان ستاد کل، سپاه، ارتش، ناجا، وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و رسانه ملی حضور دارند.

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اطلس انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر تهیه و برای تک تک استان‌ها ارسال شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: همه کاندیدا پایبندی خودشان به قانون را اعلام کردند اما بی‌قانونی ممنوع است، اما اگر نامزد و طرفدارانش بی‌قانونی کنند برخورد خواهیم کرد.  اگر نامزدی کارهای غیرقانونی انجام داد، خودش باید عواقب کار خودش را بپذیرد.

او ادامه داد: کاندیدا باید با ادمین و انتشاردهنده اخبار قراردادی داشته باشند و یک نسخه هم به وزارت کشور بدهند تا اگر کاری خلاف قرارداد، انجام شد خود نامزد بتواند مدعی شود و شکایت کند. اما زمانی که طرفدارانی کانال می‌زنند باید به وزارت ارشاد مراجعه کنند و لوگویی دریافت کنند، این برای دو منظور مفید است زمانی که خلاف کاندیدا حرفی زده می‌شود، می‌تواند پیگری کند و در ستاد حقیقی هم می‌توانند با این شیوه از انتشار مطالب جلوگیری کنند.

ذوالفقاری تاکید کرد: آنچه که معیار تلقی می‌شود قانون است، خرید و فروش رای، تقلب در رای‌گیری، ایجاد رعب و وحشت ، اختلال در امر انتخابات جرم است. تبلیغ و تجمعات مشکلی نداره اما اگر توهین و تخریب صورت گرفت، جرم است.

او در مورد تدابیر امنیتی به هنگام اعلام نتایج برخی از کاندیدا که رد صلاحیت شده‌اند،‌ گفت: به تمام نامزدها تفهیم خواهد شد که هیچ مرجعی حق اعلام نتایج را ندارد اگر کسی هم چنین حرفی را بزند خودش مسئول کار خودش است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پاسخ به ایلنا، درباره برگزاری تجمعات گفت: در دو مکان تجمع برگزار می‌شود؛ مکان‌های سر بسته و سر پوشیده، که مکان‌های سرپوشیده نیازی به مجوز ندارد اما مکان‌های سر باز قطعا نیاز به مجوز قانونی دار ، شاید کاندیدی بخواهد در خیابان فاطمی تجمع برگزار کند و حرف‌های خوبی بزند اما  جرم است چرا ؟این فرد خیابان را می‌بندد و مخل آسایش است امیدوارم یک روزی برسد کاندیداها روی برنامه ‌ای خودشان کار کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون هم با تجمعی برخورد شده است، گفت: بله با تجعمات برخورد شده است البته برخورد از تذکر شروع می‌شود تا بقیه موارد که می‌دانید.

ذوالفقاری تاکید کرد: کاندیدا باید به سایت www.samandehi.ir مراجعه کنند و یک نسخه از قرارداد خود را با ادمین کانال‌ها در آنجا ثبت کنند.

او با تاکید بر اینکه سپاه و نیروی انتظامی مشغول رصد فضای عمومی هستند، گفت: اگر کاندیدایی خلاف قانون عمل کند برخورد می‌شود. در ایام انتخابات ایست‌های بازرسی قرار خواهد گرفت و قاضی نیز حضور خواهد داشت تا مراحل قانونی در صورت نیاز انجام  شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: اخبار رسیده که یک کاندیدا قصد برگزاری تجمع در استادیوم دارد ، اگر این کار غیر زمان تبلیغات باشد قطعا جرم خواهد بود. خوشبختانه امنیت انتخابات را موردی تهدید نمی‌کند و بازهم تاکید می کنم کاندیدا مر قانون را رعایت کنند. رسانه ها باید به این امر کمک کنند و نباید به مسائل دیگر دامن بزنند.

ادامه دارد...

 

انتخابات کاندیدا وزارت تاکید برخورد انتظامی تبلیغات امنیتی قانون امنیت ذوالفقاری مراجعه ادامه سامانه اعلام ندارد مکان‌های معاون نامزد بی‌قانونی زمانی برگزار قانونی خیابان برگزاری نتایج اخبار قرارداد تجمعات ادمین رسانه سرپوشیده کمیته ریاست عمومی مشغول نهایی نیروی جمهوری شوراهای نامزدها انتخاباتی گذشته ایلنا استان‌ها ارسال خودشان