برگزیده ها
زنان در ایران از مقام و موقعیت والای اجتماعی برخوردارند

مازندمجلس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا طی دیدار با وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه در محل این وزارت، آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان ایران و ترکیه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

مازندمجلس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا طی دیدار با وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه در محل این وزارت، آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان ایران و ترکیه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم طاهریان‌فرد با ارائه گزارشی درخصوص فعالیت و جایگاه برجسته بانوان در جمهوری اسلامی ایران و حضور، مشارکت و فعالیت‌های متنوع اجتماعی بانوان ایرانی در داخل کشور و مجامع بین‌المللی گفت: توسعه روابط و همکاری‌های بانوان کشورهای اسلامی از طریق موسسات اسلامی و مشارکت و حضور آنها در اجلاس‌هاس بین‌المللی که به ویژه از سوی کشورهای اسلامی تشکیل می‌گردد در جهت هم‌افزایی و تبادل تجربیات بسیار حائز اهمیت است.

 او در این ملاقات با ارائه دعوتنامه شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، برای حضور در نشست «سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی: الزامات و بایسته‌ها» اظهار داشت: امیدواریم علاوه‌بر حضور و مشارکت شما در این اجلاس فرصت لازم برای دیدار و گفت‌وگوی سرکارعالی با مسئولان موسسات و سازمان‌های اجتماعی ایرانی در حوزه زنان و خانواده در شهرهای مشهد و تهران، فراهم گردد .

فاطمه‌بتول سایان‌کایا، وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه با استقبال از دعوت ملاوردی تصریح کرد: زنان در ایران از مقام و موقعیت والای اجتماعی برخوردارند لذا این سفر می‌تواند فرصتی برای تبادل نظر و بهره‌گیری از تجربیات مسئولان ایرانی باشد. 

وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه با اشاره به وظایف وزارت متبوعش و اینکه موضوع ممانعت برخی از خانواده‌ها برای جلوگیری از اشتغال به تحصیل دختران در ترکیه یکی از دغدغه‌های اصلی این وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت رفع این مشکل به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه است. 

نشست «سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی: الزامات و بایسته‌ها» از تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در سطح وزرای کشورهای عضو، در شهر مشهد که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب گردیده است،  برگزار خواهد شد .


 

اجتماعی خانواده اسلامی ترکیه سیاست‌های بانوان وزارت تبادل کشورهای ایرانی مشارکت تجربیات جوامع مسئولان عنوان بایسته‌ها الزامات سیاستگذاری موسسات ملاوردی ارائه برخوردارند والای موقعیت جمهوری دیدار همکاری‌های روابط بین‌المللی