برگزیده ها
تغییر چهره برای دستبرد به بانک

مازندمجلس: مرد میانسال که با چهره گریم شده به بانک ایران‌ زمین دستبرد زده بود، پس از 43 روز سکوت خود را شکست. ردپای متهم در سه سرقت مسلحانه دیگر دیده شده است.

مازندمجلس:به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، این متهم میانسال به نام حسن، ساعت 13 و 30 دقیقه 17 اسفند سال گذشته با گذاشتن کلاه‌گیس بر سرش خود را به شکل پیرمردی گریم کرد و به بانک ایران‌زمین، شعبه شریعتی دستبرد زد. با اطلاع سرقت به پلیس، تیمی از ماموران راهی محل شده و متهم را در حال فرار بازداشت کردند.

 

در بازرسی از متهم، پول‌ها، یک قبضه سلاح و کلاه گیس کشف شد. سارق مسلح بانک با دستور قاضی نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران برای ادامه تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شد، اما متهم در جریان بازجویی‌ها سکوت کرد. این درحالی بود که تحقیقات پلیسی نشان می‌داد ردپای این متهم در ماجرای سه سرقت مسلحانه از بانک‌های دیگر دیده شده است. بررسی‌‌ها نشان می‌داد که متهم پیش از اجرای نقشه سرقت‌ها، در اطراف بانک‌ها لباس‌هایش را عوض می‌کرده، نقاب بر چهره می‌زده و با گذاشتن کلاه گیس بر سرش وارد بانک‌ها شده و با جا زدن خود به عنوان پیرمرد سرقت‌ها را انجام می‌داده است.

 

بازجویی‌ها از متهم ادامه داشت تا این‌که او با گذشت 43 روز از دستگیری سرانجام دیروز سکوت خود را شکست و به دستبرد از بانک ایران‌ زمین اعتراف کرد، اما درباره سرقت از سه بانک دیگر سکوت کرد.

 

متهم در اعترافاتش گفت: من در یکی از کشورهای اروپایی درس خواندم. مدرک مهندسی نرم‌افزار دارم. حتی زمانی که به ایران بازگشتم شرکتی راه‌اندازی کردم و تعدادی کارمند داشتم. شرایطم خوب بود تا این‌که آپارتمانی ورثه‌ای را خریدم و 200 میلیون تومان پرداختم که معلوم شد وارثان مالیات ملک را نپرداخته‌اند و ملک باید توقیف شود که این موضوع باعث شد سرمایه‌ام را از دست بدهم. بعد از مدتی هم ورشکست شدم.

 

وی افزود: با همسرم اختلاف پیدا کردم و او قصد جدایی داشت و مهریه‌اش را اجرا گذاشته بود. سرانجام تصمیم به سرقت از بانک گرفتم. کلاه گیس بر سر گذاشته و با تغییر چهره، خودم را پیرمرد جا زده و مسلحانه به بانک دستبرد زدم و با سرقت پنج میلیون تومان قصد فرار داشتم که بازداشت شدم.

جام جم

110

 

دستبرد سرانجام این‌که پیرمرد داشتم میلیون گذاشته تومان بانک‌ها مسلحانه تهران بازداشت گذاشتن ادامه تحقیقات تغییر می‌داد سرقت‌ها