برگزیده ها
19 سال زندان، مجازات مأموران قلابي

مازندمجلس: زن ميانسال که با همدستي سه مأمور قلابي، مرد پولداري را ربوده بودند، محاکمه و به زندان محکوم شدند.

مازندمجلس:به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، اسفند‌ماه سال 94 مرد ميانسالي نزد مأموران پليس رفت و از سه مرد که خودشان را مأمور پليس معرفي و از خانه‌­اش پول و طلا سرقت کرده بودند، شکايت کرد. او گفت: به تازگي از سفر خارج برگشته بودم که سه مرد مقابل خانه‌­ام آمده و خودشان را مأمور پليس معرفي کردند و اجازه خواستند خانه‌ام را تجسس کنند. وقتي مدارک خواستم توجه نکردند و وارد خانه شدند. آنها مقداري پول و طلا، 12 هزار دلار، هزار و 700 يورو و 700 پوند را به همراه يک فقره چک 250 ميليون توماني را که از يک زن براي احداث پمپ بنزين گرفته بودم، برداشتند و بعد من را با زور سوار ماشيني کردند و بردند. آنها در راه با تهديد يک فقره چک سفيد امضا هم از من گرفتند و بعد از آن مرا در حاشيه شهر پياده کردند و متواري شدند.

 

 

بعد از طرح شکايت مأموران پليس با بررسي تصاوير دوربين مداربسته مقابل خانه شاکي يکي از آنها را که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسايي و بازداشت کردند. مأموران با مشخصاتي که متهم در اختيارشان گذاشت دو همدست ديگر وي را بازداشت کردند. سه متهم به جرم خود اعتراف کردند و گفتند: ما براي کمک به زن ميانسالي به نام شهره دست به اين سرقت زديم. يکي از متهمان در توضيح ماجرا گفت: چند ماه قبل با زن ميانسالي آشنا شدم. مدتي که از آشنايي­‌مان گذشت، گفت مرد پولداري به بهانه‌­اي از من چک 250 ميليون توماني گرفته است و هرچه تلاش مي­‌کنم چک را برنمي­‌گرداند.  او ادامه داد: تحت تأثير حرف‌هاي زن ميانسال قرار گرفتم و قول دادم کمکش کنم. وقتي ماجرا را براي دوستانم تعريف کردم آنها نيز از روي دلسوزي! قول کمک دادند. روز حادثه با نقشه از پيش طراحي شده مقابل خانه شاکي رفتيم و خودمان را مأمور پليس معرفي کرديم تا بتوانيم وارد خانه او شويم و چک زن ميانسال را از او بگيريم. با ورود به خانه شاکي وسوسه شديم و مقداري طلا و پول نيز برداشتيم.

 

با اين توضيحات، مأموران زن ميانسال را بازداشت کردند و شاکي بعد از شناسايي آن زن در توضيح دريافت چک 250 ميليون توماني گفت: اين زن ادعا داشت که در سازمان‌هاي دولتي نفوذ خوبي دارد و افرادي را مي‌شناسد که مي­‌توانند براي احداث پمپ بنزين کمک کنند.
 او 250 ميليون تومان براي احداث پمپ بنزين گرفت و در عوض يک فقره چک 250 ميليون توماني از او گرفتم، اما او خلاف ادعايي که داشت به وعده‌اش عمل نکرد.  بعد از اقرارهاي چهار متهم، شهره به جرم معاونت در آدم‌ربايي و سه مرد جوان به جرم مشارکت در آدم‌ربايي روانه زندان شدند و اين پرونده بعد از کامل شدن تحقيقات و بررسي­‌هاي لازم براي رسيدگي و صدور حکم به شعبه پنجم دادگاه کيفري يک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسيدگي به اين پرونده که به رياست قاضي بابايي و مستشار توليت برگزار شد، شاکي در جايگاه ايستاد و بعد از توضيح شکايت خود هر چهار متهم به دستور رياست دادگاه ماجرا را بار ديگر شرح دادند.
در ادامه بعد از آخرين دفاع هيئت قضايي بعد از شور، شهره را به جرم معاونت در آدم‌ربايي و غصب عنوان به دو سال و سه ماه زندان و هر کدام از مأموران قلابي را به جرم مشارکت در آدم‌ربايي و غصب عنوان مأمور پليس به پنج سال و شش ماه زندان محکوم کرد. رأي دادگاه از سوي قضات ديوان عالي کشور مهر تأييد خورد.

منبع: روزنامه جوان

110

مأموران ميليون زندان آدم‌ربايي مأمور توماني ميانسالي معرفي بازداشت توضيح ماجرا بنزين احداث دادگاه ميانسال شکايت مقابل عنوان مشارکت رسيدگي رياست معاونت پرونده شناسايي خودشان قلابي مقداري گرفته گرفتم ادامه دادند