برگزیده ها
سعید جلیلی، نمی‌تواند محمدرضا عارف شود

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - احمد بخشایش اردستانی*

مازندمجلس:برخی مقایسه می کنند که آقای عارف وقتی سال92 به نفع آقای روحانی کنار رفت این مسئله در رأی آوری آقای روحانی خیلی موثر واقعشد همان تصمیم یک سبد رأیی را برای او به وجود آورد که وقتی در انتخابات مجلسشورای اسلامی سرلیست ائتلاف امید قرار گرفت منتخب اول حوزه انتخابیه تهران، ری،اسلامشهر و شمیرانات شد. از همین استفاده می کنند و حالا کناره گیری آقای جلیلی را با آن کناره گیری مقایسه می کنند.

این دسته معتقدند کناره گیری جلیلی به نفع وحدت اصولگرایانمی تواند چنین ظرفیت رأیی را برای او به وجود آورد اما من معتقدم خیر این طور نمی شود چون آقای عارف وارد فضای انتخابات شد و بینآقای عارف و آقای روحانی، آقای عارف را مجبور به کناره گیری کردند. آقای عارفاصلاح طلب بود. آقای روحانی اصولگرا بود، آقای عارف ایثار کرد و در آخرین لحظات بافشار آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی کنار رفت بعد همیشه طلبکار بود اما آقایجلیلی که نیامد وارد فضای انتخابات شود اول باید ثبت نام می کرد ببیند تأییدصلاحیت می شود یا خیر. بعد اگر به نفع آقای رئیسی کنار می رفت آن زمان می گفتندآقای جلیلی ایثار کرد.

اما یادمان نرود که آقای عارف وقتی کنار رفت که اصلاح طلباندر 8 سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد در انزوا بودند ولی اصولگراها باز درانتخابات مجلس آینده نیز با همان لیست شکست خورده دوره قبل می آیند بنابراین فرقنمی کند جلیلی یا کس دیگری در انتخابات مجلس آینده وارد صحنه شود یعنی این مقایسهمع الفارق است. یک حرکت دسته جمعی شامل شبکه های بی بی سی، من و تو، آقای خاتمی وغیره باعث شدند مردم پای صندوق های رأی حاضر شوند و به لیستی رأی بدهند که فقطعارف و چند نامزد آن شناخته شده بودند اما بقیه نامزدها ناشناس بودند. در انتخاباتمجلس دهم هیچ کدام از اصلاح طلبان وارد نشدند چون از ردصلاحیت شدن می ترسیدند امااصولگرایان خیلی می آیند و نمی گذارند آقای جلیلی رأس فهرست انتخاباتی جریاناصولگرا در تهران قرار بگیرد. شاید آقای جلیلی یک نفر از لسیت سی نفره خود قراردهند اما نمی گذارند زیر نام او این حرکت انتخاباتی برای مجلس شکل بگیرد.

*فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس

29214

جلیلی کناره انتخابات روحانی آینده گذارند انتخاباتی بگیرد اصلاح اصولگرا مقایسه تهران ایثار خاتمی