برگزیده ها

مازندمجلس: شورای عالی انتخابات ترکیه به عنوان بالاترین نهادی که باید درباره هرگونه مناقشه درباره مسائل انتخاباتی این کشور تصمیم‌گیری کند، اعتراض تمام مخالفان به نتایج رفراندوم اخیر ترکیه را رد کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از نوشته روزنامه حریت، شورای عالی انتخابات ترکیه درخواست‌های اپوزیسیون مبنی بر لغو همه‌پرسی را بعد از شکایت‌های ارائه شده رد کرد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه ۱۰ تن از اعضای شورا لغو نتیجه همه‌پرسی را رد کردند در حالی که یک عضو به لغو نتایج رفراندوم رای مثبت داد.

این در حالی است که هر دو حزب مردم جمهوری‌خواه و حزب دموکراتیک خلق ترکیه به عنوان دو حزب مهم اپوزیسیون این کشور به صورت قانونی اعتراض خود را به این شورا ابلاغ کرده بودند.

این شورا با این حال روز چهارشنبه اعلام کرد که با بررسی درخواست‌های هر دو حزب و همچنین حزب وطن به عنوان سومین حزب معترض اکنون این اعتراضات را رد می‌کند.

در واکنش به این تصمیم شورای انتخابات ترکیه معاون مهمترین حزب اپوزیسیون ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی عنوان کرد: ما شاهد بحران مشروعیت درباره رفراندوم اخیر هستیم.

به گفته این مقام عالی حزبی، حزب مردم جمهوری‌خواه، گام‌های قوی خود علیه این تصمیم‌ را بررسی خواهد کرد. چرا که اکنون این مشکل، مشکل تمام کشور است.
ترکیه اپوزیسیون شورای رفراندوم انتخابات عنوان بررسی اکنون درخواست‌های گزارش همه‌پرسی جمهوری‌خواه